Femeile, „ca să nu-şi împiedice soţii să se bucure de privelişte”, vor avea rezervat un vagon la capătul garniturii. Astfel, autorităţile oraşului vor să-i determine pe locuitori să renunţe la autoturisme în favoarea transportului în comun, dat fiind că problema ambuteiajelor este una foarte acută pentru Dubai.
Metroul din Dubai este al doilea din lume arabă
Lungimea primei linii de metrou este de 52 de kilometri, însă, dintre cele 29 de staţii proiectate, astăzi sunt deschise doar 10, urmând ca restul să fie date în exploatare în februarie 2010.
„Vagonul de aur” are un confort sporit, fotolii mari din piele, conexiune Wi-Fi, privelişte frontală şi este destinat persoanelor-VIP.
Preţul biletului pentru cei care nu vor să călătorească cu pasagerii simpli este de 7 ori mai mare decât pentru vagoanele standard, echivalând cu 3,5 dolari. Fiind vorba de lumea arabă, ultimul, cel de-al 5-lea vagon este destinat femeilor, care nu au voie să călătorească împreună cu bărbaţii, şi copii lor.
Desigur, toate vagoanele, precum şi staţiile de metrou, au aer condiţionat. Toate trenurile sunt conduse cu ajutorul computerilor din Centrul de Dirijare a Circulaţiei.
Metroul a fost inaugurat miercuri, în ziua celor trei de 9 (09.9.2009), de şeicul Mohammed ben Rashid Al Maktum al Dubaiului, dar „să se plimbe” din prima zi au putut doar oaspeţii invitaţi.
Metroul a costat autorităţile oraşului 7,6 miliarde de dolari, iar devizul iniţial a fost depăşit cu 80%.