Nava, a cărei finanțare este asigurată din fonduri europene, poate fi folosită pentru misiuni de salvare, cercetare tehnologică și științifică, dar și pentru salvare și patrulare.
„Teritoriul maritim extins aflat sub jurisdicţia Portugaliei constituie o parte semnificativă a Zonelor Economice Exclusive ale statelor membre ale Uniunii Europene. Protejarea acestei regiuni devine tot mai importantă în contextul intensificării competiţiei strategice în Atlanticul de Nord”, a declarat ministrul apărării naţionale din Portugalia, Nuno Melo.
Nava multifuncţională face parte din gama de nave de tip suport a Grupului Damen. Gama, cuprinsă între 7.000-9.000 de tone, aplică soluţii standard testate acolo unde este posibil pentru a asigura o construcţie rapidă, fiabilă şi rentabilă.
„Începerea oficială a debitării şi punerea chilei la Şantierul Naval Damen Galaţi reprezintă paşi importanţi în construcţia acestei nave multifuncţionale, care va permite Marinei Portugheze să îndeplinească cele mai solicitante misiuni, având în acelaşi timp capacitatea de a desfăşura activităţi de cercetare în cele mai adânci zone ale oceanului”, a transmis directorul comercial al Grupului Damen, Jan-Wim Dekker.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_1385e98da0cf96ba1940cc1ca8752ff1.jpg)
Nava de 107 metri dispune de 650 de metri pătraţi de spaţiu pe punte, potrivit pentru transportul până la 18 TEU-uri. La nevoie, aceasta poate găzdui sisteme modulare specifice misiunii, cum ar fi spitale, camere hiperbarice şi echipamente ROV.
Pentru a facilita explorarea oceanelor şi cercetarea, nava multifuncţională va fi dotată cu facilităţi de laborator de ultimă generaţie şi cazare pentru personalul ştiinţific. NRP Dom Joao II este programată pentru livrare în 2026, când se va alătura altor două nave construite de Damen, NRP Bartolomeu Dias, de 122 de metri lungime, şi NRP D. Francisco de Almeida.
Contractul pentru realizarea Navei Multifuncţionale a Marinei Portugheze a fost semnat de cele două părţi în noiembrie anul trecut, în urma unui proces de licitaţie.
Proiectul este finanţat de Mecanismul de Redresare şi Rezilienţă (RRF) al Uniunii Europene, care face parte din NextGenerationEU (pachetul de redresare economică pentru sprijinirea statelor membre UE afectate de pandemia de COVID-19).
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Marica13 • 09.10.2024, 11:22
Ptr noi nu sunt bune,nu au politicieni de unde sa incaseze comisioane

BONY • 04.10.2024, 08:05
Se construeste un portavion fara avioane,dotat cu de toate printre care si cateva drone,ceea ce ar duce la o denumire oarecum trasa de par de ,,portdrona".
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_fe0cf70e4e103b8836ad21c22123a9d0.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_189bfafb954c6553ef0535b5f98a2bb8.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_ce098d7fd2e3b2a71886b16d11f78db0.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-feed/no-picture.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_470da7a61d607c99ce1e961794d6b535.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_f413c07937f3ac4ea6f45e43737fd059.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_01209d496849ab305d14be75109c6f63.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_32969a0a2b28f885980630c259d1f796.jpg)