„Când am văzut panourile care anunțau să reducem viteza la 65 km/h, circulam pe banda doi, depășisem deja camionul acela mare, am mai depășit o mașină de transport persoane și eram în depășire pe banda doi, urma să reintru în bandă(…). Am redus viteza, am văzut că ceața devine mai densă și am intrat în treapta a treia și în dreapta mea aveam un Renault argintiu. Nu aveam cum să mai intru pe dreapta, să fac loc la vreun vitezoman. Când a venit peretele de ceață, nu se mai vedea la 10 metri în față. Am redus viteza în treapa a doua și am aprins avariile. Aveam toate luminile aprinse”, a explicat șoferul, potrivit Antena 3.

Acesta spune că la cinci secunde după ce a pătruns în peretele de ceață, a fost lovit de o altă mașină, care circula cu 80 km/h. Șoferul a mai spus că nu își reproșează faptul că a redus viteza. „Am respectat ce am învățat și ce învăț copiii la școală”, a spus instructorul auto.

Potrivit jurnaliștilor de la România liberă, Ilie Tira a fost chemat din nou la audieri, duminică. Instructorul auto, care are două milioane de kiloemtri experiență, este pensionar și a lucrat în trecut la RATB.

Potrivit datelor din anchetă, primul șofer implicat în accidentul de pe Autostrada Soarelui conducea pe banda a doua, cu o viteză de 30 km/h. Bărbatul, de profesie instructor auto, a declarat anchetatorilor că a redus viteza în momentul în care și-a dat seama că vizibilitatea era redusă, din cauza ceții. Potrivit unor surse din anchetă, citate de News.ro, ultima maşină care a lovit blocul de maşini avariate care erau pe autostradă avea kilometrajul blocat la viteza de 118 kilometri/oră.

Patru persoane au murit în accidentul produs sâmbătă dimineață la kilometru 67 de pe Autostrada Soarelui. Alte 56 de persoane au fost rănite, din care peste 40 au avut nevoie de spitalizare.

Citește și:

La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!
 

Urmărește-ne pe Google News