Avionul companiei Archer, Maker, a fost lansat într-un hangar, unde a fost folosită tehnologia XR pentru a simula o cursă. Avionul nu efectuează încă zboruri comerciale.
Compania se aşteaptă la lansarea comercială a Maker în 2024, în Los Angeles şi Miami, şi este în curs de certificare a avionului cu pilot, care poate transporta patru pasageri, de către Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA, a declarat cofondatorul Brett Adcock.
„Adevăratul nostru obiectiv este să realizăm o soluţie de transport în oraşe şi în jurul acestora”, a spus Adcock.
Taxiurile pot zbura cu 150 de mile pe oră, aproximativ 240 km pe oră, pe distanţe de până la 100 de kilometri, la un preţ cuprins între 3 şi 4 dolari pe milă de pasager.
În New York City, de exemplu, călătoria de 17 mile de la Aeroportul Internaţional John F. Kennedy până în Manhattan ar costa între 50 şi 70 de dolari şi ar dura aproximativ cinci până la şapte minute, faţă de 60 până la 90 de minute cu maşina.
Administraţia Federală a Aviaţiei a precizat că „poate certifica noi tehnologii, cum ar fi eVTOL-urile prin reglementările sale existente. Putem emite condiţii speciale sau cerinţe suplimentare, în funcţie de tipul de proiect”.
În prezent, compania Archer este implicată într-o bătălie juridică cu Wisk Aero, companie susţinută de Boeing, care o acuză că a sustras secrete comerciale şi a încălcat brevetele sale.
Săptămâna trecută, Archer a cerut unui tribunal din California să respingă procesul şi a înregistrat un contra-proces împotriva Wisk, pentru „declaraţii false” cu privire la o anchetă penală separată.
Archer intenţionează să se listeze printr-o fuziune de 3,8 miliarde de dolari cu compania Atlas Crest şi are o investiţie şi o comandă de un miliard de dolari de la United Airlines.