ARF a publicat în transparenţă decizională proiectul de decizie al preşedintelui ARF pentru aprobarea încheierii actului adiţional la contractul de servicii publice atribuit CFR Călători, pentru intrarea în funcțiune, începând cu 15 noiembrie, a trenurilor electrice Alstom Coradia pe ruta Bucureşti Nord-Ploieşti Vest-staţiunile de pe Valea Prahovei-Braşov.

Ulterior, în prima parte a anului 2025, încă 11 trenuri Alstom Coradia vor fi introduse de CFR Călători în circulație, pe toate rutele din contract: Bucureşti – Constanţa; Bucureşti – Craiova; Bucureşti – Ploieşti – Braşov – Sighişoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timişoara; Bucureşti – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timişoara – Arad; Bucureşti – Craiova – Târgu Jiu – Deva.

Potrivit ARF, celelalte 25 de trenuri electrice Alstom Coradia vor intra în circulaţie în 2025, în cadrul contractelor de servicii publice aflate în prezent în procedura de licitare.

Celelalte trenuri Alstom Coradia care trec prin Brașov

Ele vor circula pe ruta: Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Iaşi; Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Suceava; Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Brăila – Galaţi; Iaşi – Suceava – Dej – Cluj Napoca; Bucureşti – Ploieşti – Braşov – Sighişoara – Cluj Napoca; Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistriţa – Cluj Napoca; Bucureşti – Ploieşti – Braşov; Cluj Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timişoara.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a contractat de la furnizorul Alstom Ferroviaria SpA 37 de rame electrice inter-regionale de lung parcurs printr-un contract de achiziţie încheiat în luna martie 2022.

Primul tren electric Alstom Coradia Stream din acest lot a ajuns în România pe 4 decembrie 2023, de atunci aflându-se în teste, în timp ce calendarul de livrare a celorlalte 36 de rame electrice s-a decalat.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 de trenuri electrice produse în Polonia şi serviciile de mentenanţă aferente acestora, pentru o perioadă de 15 ani, se ridică la 2,42 miliarde lei, fără TVA.

Cum arată trenul electric Coradia care va circula pe ruta București-Brașov

Fiecare tren electric este format din șase vagoane, are o capacitate de 351 de locuri și este dotat cu podea 100% joasă, asigurând acces ușor tuturor pasagerilor, potrivit Club feroviar.

Coradia Stream are două uși de acces pe fiecare parte a vagoanelor din mijloc și o ușă pe fiecare parte a vagoanelor din capete. Trenul include patru toalete ecologice, dintre care una este special adaptată pentru pasagerii cu mobilitate redusă.

Pentru informarea pasagerilor, există un sistem audio și un sistem de afișare dinamică. De asemenea, trenul are un sistem digital de contorizare a călătorilor, care funcționează cu senzori.

Acesta este primul tren Alstom de călători livrat în România din flota de 37 de unități electrice comandate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) și primul tren electric nou livrat în țară în peste trei decenii.

Urmărește-ne pe Google News