După obţinerea acestei omologări din partea EBA, cele două prototipuri de Coradia iLint vor intra în funcţiune de probă în reţeaua Elbe-Weser. Serviciul pentru pasageri este planificat pentru sfârşitul verii.
Dezvoltarea trenului companiei Alstom, botezat Coradia iLint, a beneficiat de o finanţare de 8 milioane de euro din partea Guvernului german, ca parte a Programului Naţional de Inovare pentru tehnologia pilelor de combustie pe bază de hidrogen (NIP).
„O premieră mondială în Germania: Odată cu omologarea emisă de către Biroul Feroviar German (EBA), punem pe şine primul tren de pasageri dotat cu tehnologia pilelor de combustie pe bază de hidrogen. Acesta reprezintă un semnal puternic că ne îndreptăm spre mobilitatea viitorului. Hidrogenul este o alternativă reală şi eficientă de combustibil cu emisii reduse comparativ cu varianta diesel. În special pe liniile secundare, unde liniile aeriene sunt o soluţie neeconomică sau nu sunt încă disponibile, aceste trenuri constituie o opţiune curată şi ecologică”, a declarat reprezentantul autorizat al Guvernului Federal al Germaniei pentru transportul feroviar, Enak Ferlemann, citat de Agerpres.
Coradia iLint este primul tren de pasageri din lume acţionat de o celulă de combustie pe bază de hidrogen, care produce energia electrică necesară tracţiunii. Acest tren cu zero emisii prezintă un nivel redus de zgomot, singurele reziduuri fiind aburul şi apă condensată.
Conform constructorilor, Coradia iLint îmbină diferite elemente inovatoare – conversia curată a energiei, stocarea flexibilă a energiei în baterii şi gestionarea inteligentă a puterii de tracţiune şi a energiei disponibile.
Special conceput pentru operare pe linii neelectrificate, acest tren permite exploatarea ecologică şi durabilă, asigurând în acelaşi timp niveluri ridicate de performanţă.
În noiembrie 2017, Alstom şi autoritatea de transport local din Saxonia Inferioară (LNVG) au semnat un contract pentru livrarea a 14 trenuri ce funcţionează cu celule de combustie pe bază de hidrogen, precum şi pentru o perioadă de 30 de ani de întreţinere şi furnizare de energie.
Cele 14 trenuri vor fi produse de către Alstom ca vehicule de transport pentru LNVG şi vor transporta pasageri între Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde şi Buxtehude, începând din decembrie 2021.
Alstom este un lider mondial în sisteme de transport integrate. Compania a înregistrat vânzări de 8 miliarde euro şi comenzi în valoare de 7,2 miliarde euro în anul fiscal 2017/2018. Alstom are sediul principal în Franţa şi este prezent în peste 60 de ţări, având un număr de 34.500 de angajaţi.
Aceste prototip apare exact la timp, dacă te gândești că peste 50 de ani, omenirea va rămâne fără petrol. Astfel, ne reorientăm spre energia verde pentru autovehicule, locuințe și industrii.
Vezi rezultate exit poll alegeri parlamentare 2024 și urmărește rezultatele alegerilor pentru Parlamentul României!