Cuprins:
„Trenul nou a trebuit să fie anulat în această dimineaţă (joi – n.r.) în urma unor erori afişate de computerul de bord care nu s-au resetat în timp util, după tractarea la depou şi decuplarea locomotivei de manevră.
Călătorii au fost redirijaţi către următorul tren programat cu 30 de minute mai târziu”, au declarat reprezentanţii ARF.
VEZI GALERIA FOTOPOZA 1 / 8Trenul defectat face parte din lotul de 37 de trenuri Alstom Coradia Stream contractate în martie 2022.
ARF a menționat că, în prezent, nu există o rezervă tehnică pentru acest model de tren.
Primul tren electric Alstom Coradia, probleme tehnice la prima cursă
Primul tren electric Alstom Coradia trebuia să plece joi din Gara de Nord la ora 5.40, pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov.
Acesta este operat de CFR Călători ca tren Interregio, cu tarif aferent acestui tip de tren.
Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România.
Contractul de achiziție a fost încheiat și este derulat de ARF, care este proprietarul de facto al trenurilor Alstom cumpărate pentru România.
CFR Călători a introdus în circulaţie miercuri, cu numai o zi în urmă, primul tren electric format din material rulant nou, rama RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream.
Alstom: Trenul este funcțional, dar au apărut mesaje de eroare pe computerul de bord
Compania Alstom informează că trenul este complet funcţional, dar că reprezentanţii acesteia au decis, pentru siguranţa pasagerilor, să ţină trenul în depou, pentru a-l verifica.
„După finalizarea cu succes a cursei inaugurale, la decuplarea trenului de la locomotiva de manevră au apărut mesaje de eroare cu privire la unele funcţii, pe computerul de bord. Trenul este complet funcţional, dar, dată fiind prioritatea acordată de Alstom siguranţei pasagerilor mai presus de orice, am decis să ţinem trenul în depou, pentru a efectua activităţi suplimentare în vederea confirmării funcţionalităţilor şi siguranţei”, precizează compania într-un comunicat remis, joi, presei.
Potrivit aceleiaşi surse, în prezent, echipele Alstom sunt „pe deplin mobilizate” pentru a evalua cauzele şi a „defini măsurile adecvate”.
„Obiectivul companiei este repunerea trenului în serviciul comercial în cel mai scurt timp posibil şi respectarea angajamentelor comerciale”, se mai arată în informarea companiei Alstom.
Cât cu costat trenurile Alstom Coradia, cumpărate de România
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a contractat de la furnizorul Alstom Ferroviaria SpA 37 de rame electrice interregionale de lung parcurs printr-un contract de achiziţie încheiat în luna martie 2022.
Primul tren electric Alstom Coradia Stream din acest lot a ajuns în România pe 4 decembrie 2023, de atunci aflându-se în teste până ieri, 20 noiembrie, azi fiind prima zi în care urma să plece la drum cu călători.
Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 de trenuri electrice produse în Polonia şi serviciile de mentenanţă aferente acestora, pentru o perioadă de 15 ani, se ridică la 2,42 de miliarde lei, fără TVA.
Cum arată primul tren electric Alstom Coradia care va circula pe ruta București-Brașov
Fiecare tren electric este format din șase vagoane, are o capacitate de 351 de locuri și este dotat cu podea 100% joasă, asigurând acces ușor tuturor pasagerilor, potrivit Club feroviar.
Coradia Stream are două uși de acces pe fiecare parte a vagoanelor din mijloc și o ușă pe fiecare parte a vagoanelor din capete.
Trenul include patru toalete ecologice, dintre care una este special adaptată pentru pasagerii cu mobilitate redusă. Pentru informarea pasagerilor există un sistem audio și un sistem de afișare dinamică.
De asemenea, trenul are un sistem digital de contorizare a călătorilor, care funcționează cu senzori.
Acesta este primul tren Alstom de călători livrat în România din flota de 37 de unități electrice comandate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) și primul tren electric nou livrat în țară în peste trei decenii.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
GeluC • 21.11.2024, 13:59
Cumva Ciolacu și Grindeanu au participat la inaugurare și nu se spune nimic din cauza defecțiunii ? Mamăăăăă , ce se lăudau dacă mai și funcționa
dinamo_forever_77 • 21.11.2024, 11:29
Asa se intampla cand se face totul pe repede inainte pentru a le lua ochii fraierilor inainte de aleferi!!!! De la datul trenurior in folosinta, la darea autostrazilor in folosinta, la comisii de desecretizare a cheltuielilor prezidentiale....etc. USR-ul de peste 1 an de zile cere desecretizarea a cheltuielilor (psd si pnl nefacand nimic, ba mai mult blocand desecretizarea lor), acum s-au gasit cei din usl 2 sa le "desecretizeze" cu 3 zile inainte de alegeri. Ieri s-a dat in folosinta pe repede inainte 30 de km din autostrada Moldovei. Santuri de scurgere a apelor pluviale neterminate, nisip pe autostrada (nepermis si periculos de altfel).....totul pentru a le lua ochii votantilor. Sper ca veti avea mintea la voi cand veti pune stampila duminica!