Iarna grea a pus stăpânire pe jumătatea de sud a țării. Mai multe județe, printre care, Ilfov, Călărași, Teleorman, Giurgiu, Ialomiţa, Buzău, Brăila, Constanţa, Tulcea, Galaţi şi Vrancea, inclusiv Bucureștiul, sunt sub cod portocaliu de viscol și ninsori abundente. În ciuda avertizărilor de vreme rea emise de meteorologi, dar și a faptului că ne aflăm în ianuarie, autoritățile sunt luate iar prin surprindere.
Astfel, cel puțin trei tronsoane de autostrăzi, nu au contracte pentru deszăpezire, potrivit datelor Companiei Naționale de Investiții Rutiere – CNIR (fosta CNADNR). Este vorba despre Autostrada București-Pitești, Autostrada București-Lehliu, Autostrada București-Ploiești. Mai mult, potrivit unui comunicat dat săptămâna trecută de guvern, doar în 29 de județe din țară au fost încheiate contracte de deszăpezire pentru întreaga rețea de drumuri naționale. În județele Dâmbovița, Călărași și Ilfov, gradul de acoperire este parțial.
În alte nouă județe, procedurile de atribuire a serviciilor de deszăpezire sunt suspendate, anulate sau contestate. Asta, în plină iarnă. Și asta nu e tot. Nici rezervele de sare nu sunt antamate în întregime. Ca o noutate, pe unele tronsoane de autostrăzi și drumuri naționale, CNIR a anunțat că va utiliza pentru deszăpezire substanţe chimice precum clorura de calciu lichidă. Această substanţă nu are efecte negative pentru suprafaţa asfaltică sau maşini şi acţionează mai rapid pentru îndepărtarea zăpezii şi a gheţii, oferind o aderenţă superioară.Valoarea estimată a achiziţiilor CNIR pentru deszepezire este de 379,7 milioane lei (circa 85 milioane euro) fără TVA, potrivit anunţurilor publicate pe portalul de licitaţii publice de către compania de stat.