Conform ministrului Muncii, problemele descoperite se referă în principal la faptul că nu au fost scanate toate filele carnetului și că nu au fost introduse toate datele persoanelor.

”Avem în lucru un act normativ care vizează două aspecte. Pe de o parte, posibilitatea celor care nu au stagiul minim de cotizare să îşi poată cumpăra ani de pensie din spate să îşi poată completa acel stagiu minim de cotizare şi să beneficieze de pensie.

Pe de altă parte, vizează o problemă pe care am cercetat-o încă din primăvara acestui an. E vorba despre scanarea cărţilor de muncă, carnetelor de muncă”, a declarat Violeta Alexandru la România TV.

”Multe dintre aceste scanări sunt de proastă calitate. Nu se disting. Scanarea nu a fost făcută corespunzător. Nu sunt scanate toate filele carnetului de muncă sau nu au fost introduse datele”, a adăugat ministrul Muncii.

Violeta Alexandru a precizat că au fost semnalate probleme și din cauza faptului că unii dintre angajatori nu au notat în cărțile de muncă datele în mod corespunzător.

”Unii dintre angajatori nu au trecut corespunzător în carnetul de muncă. Nu vreau să văd un conflict între angajaţii caselor de pensii şi pensionari”, a precizat Violeta Alexandru.

”Prevederea pe care o vom introduce în actul normativ va fi o prevedere prin care persoana vizată să fie de acord. Poate că apreciează că ceea ce este acolo scris nu coincide cu realitatea efectivă. Oamenii ştiu cel mai bine unde au lucrat şi ce documente pot produce”, a conchis ministrul Muncii.

FOTO: Hepta

 
 

Urmărește-ne pe Google News