De ce ar trebui să fie ales preşedinte numai un proprietar din bloc ? Simplu : pentru că el reprezintă, conform legii, asociaţia. Mai clar spus, apără interesele proprietarilor. Şi trebuie să fie personal interesat ca proprietarilor să le fie bine (tot în limitele legii, fireşte). Să meargă pe principiul ”interesul poartă fesul”. Dar să lăsăm specialistul să detalieze problema.

”Preşedintele asociaţiei de proprietari trebuie să fie neapărat proprietar in blocul respectiv? Sau poate fi ales preşedinte şi un membru al unei familii din bloc, chiar dacă acesta nu locuieşte aici?” – ne-au întrebat Manole Iuga din Bucureşti, Andrei Stoica din Arad, Vlad Dumitru din Bucureşti.

Le răspunde Ottavio Şerbănescu, expert administrare imobile (ottavio.serbanescu@scomet.ro): ”Preşedintele asociaţiei de proprietari este ales dintre membrii asociaţiei de proprietari şi doar proprietarii de apartamente sau spaţii cu altă destinaţie decât cea de locuinţă pot deveni membri ai asociaţiei de proprietari.”

Cum se calculează costul căldurii?

”Prin hotărârea adunării generale s-a renunţat la citirea repartitoarelor de căldură. Cum se calculează de acum plata căldurii, în condiţiile în care unele apartamente au debranşat unul sau două calorifere, iar alte apartamente au înlocuit caloriferele standard cu altele mai mari?” – vrea să ştie Irina Cătărău din Bucureşti.

Ottavio Şerbănescu: ”Costul căldurii se repartizează proporţional cu suprafaţa exhivalentă termic (SET). Aceasta se calculează de către firme autorizate, lund în calcul toate elementele: suprafaţă utilă, debranşări parţiale, orientare apartament, dimensiuni calorifere, materiale din care sunt confecţionate etc.

Ce aprobări se cer pentru centrala de apartament?

Aneta Șmaniu din București se referă al alte câteva probleme ivite în asociaţiile de proprietari, printre care şi condiţiile pentru montarea unei centrale proprii în apartament. Mai exact, vrea să ştie ce aprobări trebuie obţinute.

Ottavio Şerbănescu: ”Aprobările pentru instalare se obţin, de obicei, de către firma care instalează respectiva centrală. Dacă vă referiţi la debranşarea de la sistemul centralizat de încălzire, trebuie să vă adresaţi furnizorului pentru întocmirea documentaţiei necesare (în cazul Dvs. furnizorul este Radet Bucureşti).”

Citeşte şi: 

Cum plătim apa consumată în comun? Expertul în administrare imobile răspunde

Urmărește-ne pe Google News