Raportul arată că inspecția tehnică, făcută doar pe un tronson de drum și în tablierul podului, a scos la iveală neconformitățile. Din document rezultă că inginerii au constatat că „rigolele executate pentru asigurarea scurgerii apelor din zona drumului nu sunt finalizate, existând discontinuități de turnare ce au condus la eroziuni ale taluzului”.

În plus, rigolele prezintă „colmatări accentuate datorate eroziunilor locale a taluzului, cu încercări locale de curățare, materialul aluvional fiind depozitat la marginea rigolei”.

De asemenea, s-au mai constatat discontinuități de betonare a șanțului de la bazinul de retenție, erodări accentuate ale casiurilor de pe taluz și erodări sub rigola triunghiulară situată sub bermă. Mai mult, erodările casiurilor au dus la dizlocări și prăbușiri din taluzul drumului formând gropi cu adâncime de trei metri.

Cea mai gravă neregulă constatată de ingineri este legată de rețeaua pluvială principală, scrie defapt.ro. „Discontinuitatea a condus la acumularea de apă în tablier, segment SJ01 – mal Jijila și segmentul MB-21 – zon turn Brăila”, potrivit raportului.

Un inginer specialist din cadrul CNAIR a spus pentru sursa citată că din pozele atașate la raport rezultă că „în interiorul tablierului metalic, există și la această oră, estimăm noi din pozele analizate undeva între 200 – 600 de mc de apă, echivalentul a 200 – 600 de tone încărcare din apa de ploaie evacuată de partea carosabila a podului direct în casetă”, iar apa ar putea genera probleme de durabilitate și stabilitate structurală.

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 4

CNAIR: „Structura de rezistență a podului nu este în pericol”

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a transmis că acest raport a fost cerut „pentru a avea un tablou complet al neconformităților în execuția proiectului podului suspendat de la Brăila”.

„Cert este că structura de rezistență a podului nu are nicio problemă care ar putea pune în pericol stabilitatea podului”, a spus el.

Oficialul CNAIR a precizat că instituția nu va trece cu vederea neconformitățile din execuție, chiar dacă acestea nu afectează rezistența podului, care încă nu a fost recepționat nici la patru luni după inaugurare. „Nu vom recepționa podul până cand Webuild nu remediază toate problemele”, a spus Alin Șerbănescu.

Numeroase nereguli, după inaugurare

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa și una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură din România, a fost inaugurat pe 6 iulie, în prezența mai multor oficiali, inclusiv a ministrului Sorin Grindeanu, după 5 ani de lucrări.

Contractul a fost semnat în ianuarie 2018, iar termenul inițial de finalizare a fost 2021. Ulterior, au fost avansate mai multe termene, care însă nu au fost respectate. În total, costurile s-au ridicat la aproximativ 500 de milioane de euro.

La puțin timp după inaugurare, au apărut primele nereguli. Mai întâi, în august, pe podul de la Brăila au fost constatate denivelări despre care CNAIR a spus că au fost cauzate de nerespectarea restricțiilor de tonaj în zilele caniculare.

După câteva zile, șoferii nu au mai putut traversa podul, care era închis întrucât constructorul nu a considerat ziua de Sfânta Maria drept sărbătoare legală.

Apoi, la finalul lunii august, o filmare apărută în spațiul public arăta cum șuruburile podului se desprindeau ușor, iar CNAIR a dat vina pe neglijența constructorilor și, după verificări, a transmis că 0,4% dintre cele 100.000 de șuruburi erau slăbite.

Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat pe 1 noiembrie, că podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va fi recepţionat de CNAIR doar când constructorul va remedia, pe cheltuiala lui, toate abaterile constatate.

 
 

Urmărește-ne pe Google News