UPDATE ora 19:00. Valeriu Gheorghiţă, coordonatorul campaniei naţionale de vaccinare, a explicat că blocarea Registrului Electronic Naţional de Vaccinare de miercuri a fost provocată de numărul foarte mare de accesări. Potrivit acestuia, au fost peste 40.000 de accesări într-un interval foarte scurt de timp.

„În cursul acestei dimineţi a fost o disfuncţionalitate a Registrul Electronic Naţional al vaccinărilor, a fost o problemă de natură tehnică care a fost identificată de specialişti IT care administrează această bază de date. Ea a fost remediată într-un interval rezonabil de timp, dar sigur că a afectat activitatea de vaccinare prin sensul în care nu s-au putut înregistra persoanele vaccinate în acea perioadă de timp”, a declarat Valeriu Gheorghiţă, într-o conferinţă de presă, citat de News.ro.

„Se pare că a fost vorba de un număr foarte mare de accesări într-un timp foarte scurt, peste 40.000 de accesări într-un interval foarte scurt de timp, lucru care a generat aceste impedimente în funcţionalitatea optimă a platformei însă ele au fost soluţionate şi evident platfiorma este într-o continuă optimizarea pentru că este o scalare foarte mare în perioada aceasta şi tocmai de aceea considerăm că riscul să survină evenimente similare este mult mai mic şi credem că pe viitor vor fi evitate astfel de momente”, a mai spus Valeriu Gheorghiţă.

Procesul de vaccinare a fost întrerupt, miercuri, pentru aproximativ trei ore.


UPDATE ora 11.30: Adriana Pistol, directorul Institutului Național de Sănătate Publică (INSP), instituția de care ține sistemul RENV, a confirmat pentru Libertatea, că problema plaformei a fost rezolvată în jurul orei 11.00, după câteva ore în care nu a putut fi accesibilă.


„A picat RENV. Nu mai pot fi înregistrați oamenii la vaccinare, cei care sunt vaccinați nu își pot primi adeverințele, alții nu pot să intre la vaccinare, e blocată activitatea acum”, a declarat pentru Libertatea șeful unui centru de vaccinare din sectorul 4 al Capitalei.

Acesta este mesajul cu care este întâmpinat personalul din centrele de vaccinare care vrea să acceseze platforma RENV

Aceeași situație și la un centru din sectorul 6, acolo unde sunt zeci de oameni care stau la coadă în așteptarea imunizării. Și lor li s-a transmis că sistemul nu merge.

„Sunt bătrân, am probleme cu picioarele, nu pot sta la coadă”

„Acum trei săptămâni a mers excelent. Acum ne-au transmis că nu le merge nu știu ce platformă. Unii au avut noroc pe la 10 și i-a validat platforma. Alții așteaptă și nu se pot vaccina ca să fie introduși în platformă. Șotul s-a vaccinat acum, dar nu i se mai poate elibera adeverința”, a declarat pentru Libertatea o vârstnică de 68 de ani, aflată la coadă.

„Am venit din capătul celălalt al orașului. Eram programat la ora 9:00, dar le-a venit vaccinul cu întârziere. Am bătut atâta drum să stau pe stradă și să aștept. O să-mi sun și medicul de familie să vedem cum procedez că nu se știe când o să meargă treaba”, ne-a spus un domn de 73 de ani, aflat la coadă.

„Sunt bătrân, am probleme cu picioarele, nu pot să stau la coadă. Sunt 60 de oameni în interior, nu merge nici aerul condiționat, că cică n-au voie să-l pornească. Medicii de aici sunt amabili, dar n-au ce să facă dacă nu le merge sistemul”, a povestit un alt pensionar.

Între timp, la acest centru, vaccinarea a început, dar fără ca persoanele imunizate să-și primească adeverințele. Le vor veni mai târziu pe e-mail sau și le vor putea descărca singuri ulterior.

Mesaje pe pagina RoVaccinare

Între timp, pe pagina de Facebook RoVaccinare au început să curgă mesajele pe această temă.

Șefa INSP: Problema este în curs de rezolvare, în cel mai scurt timp

Adriana Pistol, șefa Institutului Național de Sănătate Publică (INSP), instituția de care ține platforma RENV, a confirmat informația, pentru Libertatea.

„Știu de blocare. Problema este în curs de rezolvare, în cel mai scurt timp”, a spus acestea, însă nu a putut estima cât va dura până când se va întâmpla acest lucru.

Libertatea i-a contactat și pe reprezentanții STS, cei care administrează o altă platformă, cea a programărilor, dar care este în legătură cu RENV.

„STS administrează platforma de programare la vaccinare. Cele două sunt interconectate, în sensul că RENV transmite date către cea de programare atunci când persoana este vaccinată. Dar funcționează una fără alta”, a spus un reprezentant STS.

 
 

Urmărește-ne pe Google News