Chery utilizează acum trei fabrici eliberate de rivalii occidentali pentru a asambla vehicule destinate pieței rusești. Sursele Reuters indică că aceste facilități aparțineau anterior companiilor Volkswagen, Mercedes și Nissan. 

După invazia Ucrainei în februarie 2022, majoritatea producătorilor auto occidentali au părăsit piața rusă. Acest lucru a creat un vid pe care constructorii chinezi l-au umplut rapid. În prezent, mărcile din China dețin peste jumătate din vânzările de mașini noi din Rusia. 

Chery, noua Lada pentru ruși

Chery, în particular, reprezintă aproape o cincime din piața auto rusă. Compania importă atât vehicule finite, cât și componente pentru asamblare locală. 

Conform surselor citate de Reuters, Chery importă mașini aproape complet asamblate și finalizează procesul în cele trei fabrici rusești. Această abordare este cunoscută sub numele de „semi knocked down” (SKD). 

Chery a declarat într-un comunicat scris că furnizează piața rusă cu mașini de pasageri, dar nu intenționează să construiască sau să cumpere propriile fabrici acolo. De asemenea, producătorul auto chinez nu a comentat cu privire la întrebările Reuters despre activitatea de asamblare în fabrici. 

Producătorul vrea să se extindă la nivel global

Planurile de expansiune globală ale Chery prevăd intrarea companiei în peste 60 de piețe noi în următorii trei ani, a declarat vicepreședintele Shawn Xu în iulie.  

După decizia Uniunii Europene de a confirma tarifele la importurile de vehicule electrice fabricate în China, mașinile electrice fabricate în China de Chery vor fi supuse unei taxe suplimentare.  

Planurile Chery de a produce unele modele în Rusia au primit aprobare pentru conformitatea cu standardele de siguranță, arată documente rusești datate din februarie până în august și revizuite de Reuters. 

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 2

Mașinile chinezeși primesc alt nume în Rusia

În fabricile deținute anterior de Volkswagen, Mercedes-Benz și Nissan, modelele SUV Tiggo și Exeed ale Chery ies de pe linia de producție, supravegheate de noii proprietari ruși ai fabricilor, au declarat pentru Reuters dealerii auto și două persoane familiare cu situația.  

La uzina auto din Sankt Petersburg, vândută de Nissan statului rus la sfârșitul anului 2022, modelul Tiggo 7 este rebranduit ca Xcite X-Cross 7, a spus una dintre persoanele consultate de Reuters. Un purtător de cuvânt al Nissan a refuzat să comenteze. 

Mikhail Pogonov, manager de brand pentru mașinile noi Chery la dealership-ul ASC Group de lângă Moscova, a spus că modelele Chery sunt deja asamblate în Kaluga, în special crossovere Tiggo, supravegheate de inginerii Chery.  

Într-un showroom cu modele Tiggo 7 expuse, el a spus pentru Reuters că a vândut 142 de mașini Chery în septembrie, mai mult decât dublul totalului din octombrie 2023.  

„Creșterea vânzărilor este deja de peste 100%”, a spus Pogonov. 

În Esipovo, în regiunea Moscova, o altă fabrică produce modelul Exeed VX al Chery, un crossover de lux de dimensiuni medii, potrivit a doi dealeri auto.  

Ziarul Kommersant a raportat pentru prima dată despre planurile de producție Exeed la fabrică. Fabrica, vândută de Mercedes-Benz dealerului auto Avtodom în aprilie 2023, are o capacitate anuală de 25.000 de unități.  

Mercedes-Benz a declarat că Avtodom este responsabil pentru operațiunile fabricii din aprilie 2023. 

Urmărește-ne pe Google News