UE impune reducerea emisiilor CO2

Uniunea Europeană impune producătorilor auto să reducă emisiile de CO2 prin creșterea vânzărilor de vehicule electrice. Acest lucru, combinat cu costurile ridicate de producție și reducerile de preț, ar putea afecta profitabilitatea.

Stagnarea pieței în 2024

În 2024, vânzările de mașini electrice au stagnat în principalele piețe europene din cauza eliminării subvențiilor guvernamentale. Multe companii au amânat lansarea noilor modele electrice pentru acest an, când intră în vigoare noile reglementări UE privind emisiile.

Perspective pentru 2025

Analiștii estimează o creștere de până la 40% a pieței de vehicule electrice în Europa de Vest și Marea Britanie. Ponderea acestora ar putea ajunge la 22%, față de 15-17% în prezent. Noi modele sub 25.000 de euro Renault 5 și Citroën ë-C3 sunt printre modelele electrice anunțate cu prețuri sub 25.000 de euro.

Producători premium precum BMW și Mercedes vor lansa 20 de modele noi, inclusiv BMW Neue Klasse și Mercedes-Benz CLA electric.

Provocări pentru industrie

Directorul executiv al Mercedes-Benz a declarat că, deși compania va lansa un număr record de vehicule în 2025, majoritatea electrice, este puțin probabil ca cererea să crească suficient pentru a permite industriei să atingă marje de profit semnificative.

Sergiu Pașca, neurologul român de la Universitatea Stanford, SUA, este pionierul unei tehnologii care permite recrearea țesutului cerebral uman și a circuitelor neuronale în laborator
Recomandări
Sergiu Pașca, neurologul român de la Universitatea Stanford, SUA, este pionierul unei tehnologii care permite recrearea țesutului cerebral uman și a circuitelor neuronale în laborator

Costuri suplimentare pentru producători

Noile reguli UE privind emisiile de CO2 vor crește costurile producătorilor. Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) estimează amenzi de până la 16 miliarde de euro pentru nerespectarea regulilor, dacă termenele nu vor fi amânate.

Scăderea înmatriculărilor în 2023

Datele preliminare ale ACEA arată o scădere de aproape 6% a înmatriculărilor de vehicule electrice noi în Europa în 2024.

Pe lângă reducerile de preț și costurile de promovare, producătorii europeni vor trebui să investească în achiziționarea de credite de carbon de la Tesla și rivali chinezi. Un analist estimează un impact de până la 4 miliarde de euro asupra profiturilor la nivel de industrie.

Cereri către UE

Industria auto solicită Uniunii Europene o mai mare flexibilitate a reglementărilor și noi subvenții pentru a stimula achiziția de vehicule electrice.

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Urmărește cel mai nou VIDEO
Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.