În termeni bursieri, HTC își ”explorează opțiunile strategice”, însă acest termen savant înseamnă de fapt că analizează dacă să se vândă către o altă companie. O altă opțiune este vânzarea diviziei de realitate virtuală. Aceasta produce căștile Vive VR.
Capitalizarea bursieră a HTC a scăzut cu 75% în ultimii cinci ani, până la doar 1,78 miliarde de dolari.
Deși HTC realizează telefoane apreciate, popularitatea sa a scăzut puternic, compania fiind prinsă ca într-un clește din mai multe părți. Pe segmentul smartphone-urilor scumpe aceasta a cedat masiv teren către Samsung și Apple. Dacă Samsung are avantajul că produce în fabricile proprii multe componente, iar Apple este o adevărată ”mașinărie de marketing”, HTC nu are niciunul dintre aceste avantaje.
După cum nu are nici avantajul mâinii de lucru ieftine, pe care o au producătorii din Chine, precum Huawei, Oppo, Vivo sau Xiaomi. HTC a produs pentru Google smartphone-urile Pixel și Pixel XL, lansate în toamna anului trecut. De asemenea, în acest an a lansat un smartphone care poate fi ”strâns” în mână, însă vânzările nu au strălucit.
În domeniul realității virtuale, HTC concurează cu Sony – care produce consola de jocuri Play Station VR și cu Oculus – companie deținută de către Facebook.
HTC are o cotă de 8,4% în domeniul realității virtuale/augmentate, potrivit IDC. În luna iunie, HTC a anunțat că echipamentele sale de realitate virtuală vor fi compatibile cu sistemul de operare macOS de la Apple.
În anul 2011, HTC era cel mai mare producător de smartphone-uri din lume. Între timp, a rămas în urmă, tot așa cum au pățit și alți producător de renume, precum Nokia sau BlackBerry,