În școlile italiene există pârghii administrative pentru situațiile în care ai elevi foarte indisciplinați, povestește profesoara.
”Aici sunt clasele cu mai mulți elevi și e clar că acolo unde sunt mai mulți elevi, e mai multă vioiciune. În școala românească nu există aceste mijloace de pedeapsă, de genul atenționărilor verbale, un fel de notificări. Voi dați note pentru performanța educațională, dar noi avem note și pentru atenționări comportamentale”, spune Isabella Chiais.
”Le poți pune în catalog, apoi în caietul personal, apoi îi chemi părinții la școală și la final directoratul școlii îl poate suspenda pe acel elev care nu se comportă bine”, ne explică sistemul profa de italiană.
”Și la noi există instituția notei proaste la purtare, dar se recurge la ea în cazuri extreme. În general, profesorul se descurcă. Italienii explică frumos diversitatea lumii: ”paese che vai, problemi che trovi” (”în orice țară ai merge, vei găsi probleme”). E diferit de împăciuitorul ”câte bordeie, atâtea obiceie”.
Detalii despre descoperirile ei în România, în articolul din Școala 9.