Profesorii chiulesc de la ore din cauza cerinţelor Ministerului Educaţiei sau a Inspectoratului Şcolar, spune coordonatorul lotului olimpic de matematică al României, Radu Gologan, în interviul acordat Libertatea. Radu Gologan mai spune că, în ultimii ani, dascălii mai mult scriu hârtii şi fac dosare decât se ocupă de ceea ce fac la clasă
„Sistemul de învăţământ s-a birocratizat excesiv în ultimii ani. Această birocraţie provine din aparatul de inspectori care există în Minister şi tot felul de consultanţi, şi o parte din birocraţia care se manifestă în inspectoratele școlare. Nu e o idee bună de a nu avea inspectori de specialitate într-un anumit judeţ. Dar este o idee bună de a nu avea foarte mulţi, să se calce pe picioare unii pe alţii. Dascălii, în ultimii ani, mai mult scriu hârtii şi fac dosare decât se ocupă de ceea ce fac la clasă. De multe ori sunt cerinţe de pe o zi pe alta şi dascălii şi directorii sunt obligaţi să facă aceste hârtii şi să nu se ducă la clasă, deci se pierd ore de curs cu asta. Aceste hârtii nu provin de la ministrul Educaţiei, ci provin de la acel aparat birocratic”, a spus preşedintele Societăţii Române de Ştiinţe Matematice.
Radu Gologan a explicat că sunt tot mai mulţi consilieri în Ministerul Educaţiei, iar aceştia cer tot mai multe documente justificative inspectoratelor școlare, care, la rândul lor îi sufocă pe dascăli cu rapoarte, analize, explicaţii şi alte chestiuni birocratice. Iar scopul nu este neapărat acela de a crea un învăţământ de calitate, ci de a avea justificări pentru orice şi inspectorii sau consilierii de a fi „acoperiţi” de hârtii în cazul în care vor fi traşi la răspundere pentru activitatea lor.

 
 

Urmărește-ne pe Google News