„Nu există criterii obiective de evaluare a dascălilor. Evaluează-mi copilul la început ce cunoștințe are, scrie-mi pe hârtie ce faci cu el până la sfârșitul anului școlar, scrie-mi ce progrese școlare îți propui să faci conform particularităților de vârstă și potențialului copilului, și după asta te plătesc. Dar când tu ești în învățământ și nu te clintește nici dracu și mai stai și după pensie, atunci…”.
Așa conturează sistemul Dorin Ioniță, profesor de matematică fost la stat, acum având un cabinet privat unde pregătește copii.
Povestea lui e rebelă și, statistic vorbind, marginală. Pentru că nu toți profesorii au simț antreprenorial.
Dialogul cu el dezvăluie care sunt problemele școlii românești, din perspectiva unui inadaptat pe care copiii îl iubesc și care îi ajută să-și crească vizibil performanța.
Cele mai fericite momente sunt atunci când copiii pleacă la facultate, se gată primul semestru, dau examene cu profesori care nu îi cunosc, care profesori le pun nota maximă și îi întreabă: cu cine ai făcut matematica?
Dorin Ioniță:
Cum crede el că poate fi îmbunătățit în sistemul românesc de educație, în dialogul de pe Școala 9, siteul fondat și finanțat de BRD și realizat de jurnaliști independenți.