Potrivit sursei citate, de vineri, persoanele juridice care doresc participarea în cadrul Programului Rabla vor putea accesa aplicația informatică pusă la dispoziție de AFM, doar pentru crearea conturilor de utilizatori. Din 8 februarie, acestea pot încărca în aplicația informatică documentele necesare participării în cadrul celor două programe.
În ceea ce privește persoanele fizice, ele se pot adresa de marți, 8 februarie, producătorilor validați, în vederea îndeplinirii formalităților de înscriere în cadrul celor două programe.
Modificările din acest an pentru programele Rabla
În ediția de anul acesta, programele vin cu o serie de modificări.
În ceea ce privește Programul Rabla Clasic, prima de casare este de 6.000 de lei, respectiv 9.000 de lei în cazul predării a două autovehicule uzate, la care se pot adăuga următoarele ecobonusuri, astfel:
- ecobonus în valoare de 1.500 de lei pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km în sistem WLTP;
- ecobonus în valoare de 1.500 de lei pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, echipat cu motorizare GPL/GNC;
- ecobonus în valoare de 3.000 de lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, exceptând motocicletele, echipat cu sistem de propulsie hibrid;
- ecobonus în valoare de 1.500 de lei pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puțin 15 ani de la data fabricației și care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.
O altă modificare se referă la vechimea autovehiculului uzat eligibil în cadrul programului, care trebuie să fie de cel puțin 6 ani de la data primei înmatriculări în România, faţă de 8 ani cât se solicita anterior.
De asemenea, a fost eliminat termenul de 60 de zile de casare/radiere a autovehiculului uzat, solicitanții având posibilitatea de a-l casa/radia până la emiterea facturii autovehiculului nou.
Pentru achiziționarea de motociclete noi în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat se acordă o primă de casare de 6.000 de lei, la care se pot adăuga:
- ecobonus în valoare de 1.500 de lei pentru autovehiculul nou motocicletă al cărui sistem de propulsie generează maximum 90 g CO2/km în sistem WMTC;
- ecobonus în valoare de 1.500 de lei pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puțin 15 ani de la data fabricației și care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.
Valabilitatea notei de înscriere în cadrul programului Rabla Clasic a fost extinsă la 300 de zile de la data emiterii, timp în care beneficiarii vor derula toate procedurile specifice de achiziție a autovehiculului nou.
În ceea ce priveşte programul Rabla Plus, s-a introdus obligativitatea casării unui autovehicul uzat pentru achiziţionarea unui autovehicul nou. Totodată, pentru fiecare autovehicul nou există posibilitatea casării a maximum două autovehicule uzate.
Cuantumul finanțării este de:
- 51.000 de lei pentru un autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen și 26.000 de lei pentru un autovehicul nou electric hibrid plug-in, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, în schimbul casării unui autovehicul uzat;
- 54.000 de lei pentru un autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen și 29.000 de lei pentru un autovehicul electric hibrid plug-in, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, pentru achiziționarea unui autovehicul nou, în schimbul casării a două autovehicule uzate;
- pentru fiecare autovehicul uzat mai vechi de 15 ani și care are norma de poluare nu mai mare de Euro 3 se adaugă un ecobonus de 1.500 de lei/autovehicul.
De asemenea, ecotichetul pentru achiziționarea unei motociclete electrice este 26.000 de lei, la care se poate adăuga un ecobonus în valoare de 1.500 de lei pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puțin 15 ani de la data fabricației și care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.
Valabilitatea notei de înscriere în cadrul programului Rabla Plus a fost extinsă la 300 de zile de la data emiterii, timp în care beneficiarii vor derula toate procedurile specifice de achiziție a autovehiculului nou.
În cazul ambelor programe, valoarea finanţării nu poate depăşi 50% din preţul de comercializare al autovehiculului nou achiziţionat.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro