„Îi anunţ pe toţi românii care au maşină mai veche de 10 ani că, probabil în jurul datei de 10 mai, vor putea să acceseze programele „Rabla” şi „Rabla Plus”. Ministerul Mediului are, acum, postat pe site Ghidul de finanţare pentru cele două programe, ghid care este în dezbatere. Şi pentru că urmărim ca paşii să fie foarte repede făcuţi, astfel încât Ordinul de ministru să poată fi publicat în Monitorul Oficial imediat după dezbaterea publică şi pe urmă imediat să trecem la validarea producătorilor, o să spun tuturor românilor că preluăm, pe cât este posibil, toate observaţiile care ne sunt făcute prin Facebook, pe alte mijloace de comunicare – mailuri sau chiar pe faxul ministerului. În momentul în care dezbaterea publică este gata, pe data de 24 aprilie, să fim gata şi cu Ghidul, şi cu procedura întocmai. Am reuşit şi chiar ne-am dorit să lansăm deodată ambele programe, atât „Rabla”, cât şi „Rabla Plus”, undeva în jurul datei de 10 mai, pentru că de data aceasta cetăţenii sau persoanele juridice care doresc să-şi achiziţioneze o maşină electrică beneficiază de o primă de 10.000 de euro şi au posibilitatea să beneficieze şi de cei 6.500 de lei care înseamnă prima de casare”, a spus Grațiela Gavrilescu, conform Agerpres.
–
Aici găsești toate informațiile despre mașinile noi care se vând în România, de la date tehnice și dimensiuni la garanție și prețuri.
VEZI TOATE MĂRCILE
–
Potrivit ministrului Mediului, bugetul alocat pentru acest an în cadrul programului „Rabla” este de 180 de milioane de lei, iar prima de casare rămâne la 6.500 de lei, ca în 2016.
„Ministerul Mediului pune la bătaie, pentru Programul „Rabla”, 180 de milioane (de lei, n.r.). Fiecare cetăţean sau fiecare companie care are o maşină mai veche de 10 ani poate să primească o primă de casare de 6.500 de lei, la care se poate adăuga un ecobonus de 1.000 de lei pentru maşinile care au emisii până în 98 de grame CO2 şi încă un ecobonus de 1.500 de lei pentru maşinile hibrid”, a menţionat Graţiela Gavrilescu.
Ministrul a adăugat că, la nivelul infrastructurii destinată maşinilor electrice, în acest an va fi derulat un program specific. În plus, oraşul-pilot care ar urma să beneficieze de o astfel de reţea va fi Bucureştiul.
„Programul „Rabla Plus” este, într-adevăr, puţin diferit în ceea ce priveşte Ghidul de finanţare, ţinând cont că suma este, din câte cunosc, aproape cea mai mare din Europa pentru motoarele electrice. Dorim să scăpăm de poluarea din marile oraşe şi cât de mulţi români să poată să acceseze acest program. În paralel, Ministerul Mediului finanţează tot prin programul de la Administraţia Fondului de Mediu şi reţelele prin care putem să ne alimentăm. Cred că oraşul pilot care o să beneficieze de o astfel de reţea va fi chiar Capitala, pentru că în felul acesta dăm şi un exemplu. Avem o Capitală minunată, dar care trebuie să scape de poluare şi lucrul acesta este extrem de important”, a subliniat şeful de la Mediu.
Conform Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional supus dezbaterii publice pe site-ul Ministerului Mediului, pentru programul „Rabla” din acest an, valoarea primei de casare va fi de 6.500 de lei şi, în plus, se introduc praguri maxime de emisii de CO2 ale autovehiculelor pentru achiziţia cărora se poate obţine prima de casare, plecând de la 130 g/CO2/km în anul 2017, până la o valoare de maxim 95 g/CO2/km în anul 2019.