Potrivit sursei citate, Executivul ia în calcul și extinderea programului la tractoare agricole.
Programul Rabla a apărut în urmă cu aproape 20 de ani și viza scoaterea de pe piață a autovehiculelor vechi, iar inițial a avut ca scop protejarea producătorilor auto din România de importul de mașini vechi din Occident fără taxe vamale.
În schimbul casării unei mașini vechi, proprietarii primesc un voucher pe care îl pot folosi pentru achiziția unui automobil nou.
Cât primești dacă dai la casat o mașină veche
De-a lungul timpului, Programul Rabla a fost modificat de nenumărate ori.
În acest moment, valoarea unui voucher este de 7.000 de lei pentru o mașină veche casată, iar pentru două se primesc 10.000 de lei în total. Pentru achiziția unui automobil nou nu se pot folosi mai mult de două tichete.
De asemenea, se pot achiziționa și motociclete, bonusul fiind de 7.000 de lei.
Rabla Plus, pentru mașini hibride, electrice și pe hidrogen
Concomitent, există și programul Rabla Plus.
Pentru achiziția unui automobil hibrid se primesc 26.000 de lei la casarea unei mașini vechi, în vreme ce pentru casarea a două mașini se primesc 29.000 de lei, conform Administrației Fondului pentru Mediu.
Suma primită crește la 51.000 de lei la achiziționarea unei mașini electrice sau pe hidrogen odată cu casarea unei mașini vechi și la 54.000 de lei pentru casarea a două mașini vechi.
Există o limită de preț de 75.000 de euro pentru mașinile noi cumpărate în cazul acestuia.
Pentru o motocicletă electrică se primesc 26.000 de lei.
Industria auto, afectată de taxa pe cifra de afaceri
În România există doi mari producători auto, Renault și Ford.
Renault deține Dacia Mioveni, în vreme ce Ford deține la Craiova o fabrică.
Dacia vinde un model electric numit Spring, dar acesta este importat din China. La Mioveni se produc modele precum Duster, Sandero, Logan și Jogger.
Ford produce din 2019 la Craiova modelul Puma hibrid și a anunțat recent că din 2024 va realiza în Bănie și o versiune electrică a acestuia. De asemenea, se mai produc modele Transit Courier și Tourneo Courier
Industria auto a criticat recent taxa de 1% impusă de Guvern pe cifra de afaceri a companiilor cu vânzări mai mari de 50 de milioane de euro, conform Profit.ro.