Sulfina Barbu, ministrul mediului, a fost asaltata ieri de telefoanele cititorilor ziarului Libertatea, majoritatea fiind curiosi sa afle ce acte si ce drumuri sunt necesare pentru a intra in posesia primei de casare a masinilor mai vechi de 12 ani. Va prezentam o selectie a raspunsurilor ministrului Sulfina Barbu, precum si lista documentelor necesare.
Dragan Laurentiu, Bucuresti: Anul trecut m-am inscris la trei dealeri si m-au tot amanat. Anul acesta, cum sa procedez ca sa schimb masina?
Sulfina Barbu: Primul drum trebuie facut la dealerii acceptati de Ministerul Mediului si de acolo trebuie sa primiti pe loc o nota de acceptare. Daca nu vor, va rog sa sesizati Ministerul Mediului, pentru ca noi le supraveghem activitatea.
Cristina Georgescu, Bucuresti: Ce marca pot sa cumpar daca intru in acest program?
Raspuns: Veti avea posibilitatea sa alegeti dintre o multime de marci, romanesti si autohtone, pentru ca dealerii au o oferta foarte bogata.
Loreta Mitrica, Bucuresti: Masina este pe numele parintilor care sunt batrani. Pot sa ma ocup eu de predarea masinii la REMAT?
Raspuns: Pentru a fi in perfecta legalitate, va trebuie un act de vanzare-cumparare intre parinti si dumneavoastra. Nu conteaza de cand aveti masina, ci doar varsta masinii, care trebuie sa fie egala sau mai mare de 12 ani.
Ciocan Cristian, Bucuresti: Cum intru in posesia banilor?
Raspuns: Prima de casare, in valoare de 30 de milioane de lei, nu o primiti in mana, ci va fi operatiune contabila, mentionata in factura de vanzare a masinii si se scade din valoarea acesteia. Bani cash ii primiti pentru caroseria dezmembrata.
Ecaterina Ciureanu, Iasi: Cand incepe acest program?
Raspuns: Acum se fac demersurile legale si speram ca de la 1 iunie va incepe. Anul acesta vor fi bani pentru circa 16.500 de masini.
Ce documente sunt necesare
Cele mai multe intrebari puse ministrului Sulfina Barbu s-au referit la actele necesare in acest program de innoire a parcului auto. Lista documentelor necesare va fi publicata pe site-ul MMGA.
Inca de la inceput va sunt necesare urmatoarele documente:
– actul de identitate al proprietarului automobilului sau certificat de mostenitor;
– certificatul de inmatriculare al autoturismului.
La acestea se adauga Nota de Acceptare, care se obtine in prima etapa de la producatorul sau importatorul validat, apoi certificatul de distrugere, care se obtine in a doua etapa, de la agentul economic autorizat sa desfasoare activitati de tratare ecologica a autovehiculelor scoase din uz (cunoscute sub numele de REMAT) si certificatul de radiere, care se obtine in etapa a patra de la serviciul de inmatriculari.
In etapa a treia se solicita obtinerea cate unei copii legalizate dupa certificatul de inmatriculare si dupa certificatul de predare in vederea distrugerii, intrucat in etapa urmatoare originalele vor ramane definitiv la serviciul de inmatriculari. La acestea se adauga si documentele necesare radierii autoturismului uzat, solicitate in mod obisnuit de serviciul de inmatriculari:
– cerere de radiere tipizata (de la un birou de copiat acte);
– cartea de identitate a vehiculului, daca exista;
– fisa de inmatriculare a masinii cu viza circumscriptiei financiare;
– certificatul de predare in vederea distrugerii, in original (certificatul obtinut de la agentul economic care a preluat autoturismul uzat);
– trei exemplare completate ale certificatului de radiere;
– actul de identitate, in original si copie xerox;
– certificatul de inmatriculare, in original;
– placile cu numerele de inmatriculare.