Iniţiativa mai propune și modificarea Codului penal astfel încât să fie descurajată falsificarea unei înregistrări prin contrafacere, alterare sau omisiunea unor date sau împrejurări. Astfel, falsificarea sau folosirea imaginilor falsificate se pedepsește cu închisoare sau cu amendă.
Potrivit deputatului USR Mihai Botez, România este pe primul loc în Europa la mortalitate pe străzi.
„În ultimul timp, foarte mulţi conducători auto îşi montează camere de bord şi înregistrează abateri de la regulile rutiere. Indisciplina în trafic este una dintre cauzele majore ale producerii accidentelor. Suntem pe primul loc în Europa la mortalitate pe străzi. Potrivit datelor strânse până la finalul lunii septembrie, peste 1.200 de români şi-au pierdut viaţa în acest an, în mai bine de 3.500 de accidente”, a transmis Mihai Botez.
Deputatul USR a mai declarat că proiectul depus „va îmbunătăţi siguranţa rutieră şi disciplina în trafic, vom putea da cu toţii o mână de ajutor pentru ca tot mai mulţi participanţi la trafic să respecte regulile”.
Ce ar modifica legea
Proiectul de lege modifică OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice în sensul redefinirii „mijlocului video” ca fiind „dispozitiv folosit de participantul la trafic sau de autorităţile administraţiei publice locale, chiar dacă nu este certificat, omologat şi verificat metrologic, care produce o înregistrare video prin intermediul căreia se atestă desfăşurarea unui eveniment, şi cu ajutorul căreia se probează încălcări ale unor reguli de circulaţie”.
De asemenea, potrivit inițiativei, constatarea contravențiilor se va putea face și cu ajutorul înregistrărilor.
Proiectul modifică şi Codul penal în sensul ca infracţiunea de falsificare a unei înregistrări să se refere nu doar la înregistrările tehnice, realizate în tot sau în parte, în mod automat, cu dispozitive tehnice omologate.
Inițiatorul spune că „multe încălcări ale regulilor de circulaţie sunt surprinse de camerele de bord ale participanţilor la trafic, dar înregistrările nu pot fi folosite de poliţiştii rutieri”.
„Nu puţine sunt cazurile în care încălcarea cu intenţie sau din culpă a regulilor de circulaţie a dus la producerea unor accidente grave, iar determinarea persoanei vinovate a fost dificil de realizat în lipsa constatării directe a poliţistului rutier sau a prezenţei unor martori la locul şi în momentul producerii incidentului din trafic. Multe încălcări ale regulilor de circulaţie sunt surprinse de camerele de bord ale participanţilor la trafic, dar înregistrările nu pot fi folosite de poliţiştii rutieri ca bază pentru constatarea contravenţiilor şi aplicarea de sancţiuni”, a mai spus Mihai Botez.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro