Proiectul își propune modificarea Codului Fiscal, și introduce două noi alineate. Astfel, comercializarea autovehiculelor second-hand, achiziționate din afara țării, și revândute în România, se face doar de către persoanele juridice. În plus, persoanele fizice pot achiziționa, o dată la doi ani, un singur autovehicul second-hand, pentru folosirea proprie.

Potrivit inițiatorilor, propunerea legislativă are în vedere o colectare masi eficientă a impozitelor la bugetul de stat și eliminarea operațiunilor comerciale nefiscalizate de autovehicule second-hand achiziționate în spațiul intracomunitar și revândute în România.

Aproximativ 340.000 de autovehicule second-hand au fost înmatriculate în 2017; 71% dintre ele au peste 10 ani vechime

Parlamentarii citează concluziile inspectorilor ANAF, care afirmă că activitățile comerciale din România cu autovehicule second-hand, din spațiul intracomunitar, au fost derulate de persoane fizice, dără achitarea TVA și a impozitului pe profit aferent.

”România se confruntă în ultimii ani cu o creștere explozivă a înregistrărilor de autovehicule second hand, fapt care a condus la o îmbătrânire a parcului auto, cu mult peste media Uniunii Europene, și la o poluare fonică și de mediu pentru cetățenii României”, spun parlamentarii.

El mai arată în expunerea de motive că pottrivit statisticilor, în primele opt luni ale anului 2017, au fost înmatriculate aproximativ 340.000 de autovehicule second-hand, iar 71% dintre ele au o medie de peste 10 ani vechime.

”Față de anul 2016, mașinile cu o vechime de peste 10 ani a înregistrat o creștere de 11%, ajungând să aibă o pondere de 60% din totalul înmatriculărilor, în 2017, comparat cu 45%, în 2016. Numărul mare de autovehicule second-hand înmatriculate, cumulat cu scăderea înmatriculărilor de autoturisme noi, generează un parc auto în curs de îmbătrânire, care lasă România cu mult în urma mediei UE, care este de 5,4%, în ultimii doi ani, în timp ce România înregistrează un procent de 1,7%.

Proiectul este semnat de mai mulți parlamentari PSD, dar și câțiva de la PMP și PNL. Inițiatorii sunt: Craioveanu Elena-Lavinia – senator PSD; Manda Iulian-Claudiu – senator PSD; Marin Gheorghe – senator PSD; Preda Radu-Cosmin – senator PSD; Silistru Doina – senator PSD; Stan Ioan – senator PSD; Stocheci Cristina-Mariana – senator PSD; Toma Vasilică – senator PSD; Trufin Lucian – senator PSD; Valeca Şerban-Constantin – senator PSD; Bălănescu Alexandru – deputat PSD; Bichineţ Corneliu – deputat PMP; Bontea Vlad – deputat PSD; Bucura-Oprescu Simona – deputat PSD; Budăi Marius-Constantin – deputat PSD; Buican Cristian – deputat PNL; Burciu Cristina – deputat PSD; Ciofu Tamara-Dorina – deputat PSD; Cîtea Vasile – deputat PSD; Cocoş Vasile – deputat PSD; Dobrică Ionela Viorela – deputat PSD; Georgescu Nicolae – deputat PSD; Huncă Mihaela – deputat PSD; Lazăr Sorin – deputat PSD; Lupaşcu Costel – deputat PSD; Macovei Silviu Nicu – deputat PSD; Meiroşu Marilena-Emilia – deputat PSD; Mînzatu Roxana – deputat PSD; Mohaci Mihai – deputat PSD; Pau Radu – Adrian – deputat PSD; Păle Dănuţ – deputat PSD; Popa Florin – deputat PSD; Presură Alexandra – deputat PSD; Rădulescu Cătălin-Marian – deputat PSD; Rotaru Răzvan-Ilie – deputat PSD; Socotar Gheorghe-Dinu – deputat PSD; Stancu Florinel – deputat PSD; Suciu Vasile-Daniel – deputat PSD; Vasilică Radu Costin – deputat PSD; Velcea Nicolae – deputat PSD; Vîrză Mihăiţă – deputat PSD.

Recent, Graţiela Gavrilescu, Ministrul Mediului, a anunţat că se lucrează la stabilirea unei taxe de poluare pentru maşinile cu normă de poluare mică şi emisii mari de bioxid de carbon.

Ea a precizat că se lucrează la stabilirea unei taxe de poluare pentru maşinile cu normă de poluare mică şi emisii mari de bioxid de carbon, având în vedere că numărul înmatriculărilor de astfel de autoturisme s-a dublat faţă de anul trecut.

„Anul acesta, în România, comparativ cu 2016, aceeaşi perioadă de timp, au intrat maşini cu norme de poluare între Euro 2 şi Euro 4, aproximativ 350.000 de maşini, comparativ cu 146.000 de maşini în 2016. La Ministerul Mediului, împreună cu Administraţia Fondului de Mediu, ANAF, RAR, cu producătorii de autovehicule din România, cu toate asociaţiile care sunt implicate în acest proces şi, nu în ultimul rând, şi cu societatea civilă, s-a constituit un grup de lucru în vederea calculului şi gândirii corecte, nu aşa cum s-a întâmplat în perioada precedentă, încât să găsim o metodă prin care maşinile care poluează, care au o normă de poluare mică şi care au emisii de bioxid de carbon mari, să plătească o taxă de poluare”, spunea ministrul.

Citește și: ANALIZĂ | Armata teroriştilor, în adormire. Extremiștii din Europa care au luptat alături de ISIS s-au întors acasă

 
 

Urmărește-ne pe Google News