Joi seară, mai mulți oameni au protestat în faza Muzeului Țăranului Român împotriva proiecției filmului „Soldații, poveste din Ferentari”.
Proiecția filmului „Soldații, poveste din Ferentari” la MȚR a fost întârziată cu 15 min, pentru că oamenii erau încă la coadă, pentru a-și cumpăra bilete. În sala unde are loc proiecția filmului au intrat și o parte din oamenii care au protestat în fața muzeului. Unul dintre spectatori a fost scos din sală, pentru că în timp ce filmul rula, a pus manele pe telefon. O fată din public care l-a filmat a fost lovită peste mâna în care avea telefonul.
Ulterior, alte 15-20 de oameni, care au protestat împotriva proiecției filmului, au fost scoși din sală. În timp ce părăseau sala, aceștia au înjurat și au strigat „marxiștii”.
Polițiștii au stat în continuare de pază, pentru a evita orice incident asemănător celui de duminică.
Citește și: Scriitorul Adrian Schiop, actor în filmul ”Soldații, poveste din Ferentari”: ”M-am inspirat din Libertatea!”
„Soldații, poveste din Ferentari”, care a avut premiera mondială în 2017 în cadrul secțiunii „Discovery” a Festivalului Internațional de Film de la Toronto și pe cea europeană în competiția oficială a Festivalului de la San Sebastián, unde a fost recompensat cu o mențiune specială a juriului Premios Sebastiane, spune povestea lui Adi, un antropolog în vârstă de 40 de ani, părăsit recent de iubita lui, care se mută în Ferentari pentru a documenta un doctorat despre manele. Acolo, îl întâlneşte pe Alberto, un rom sărac, fost puşcăriaş, care promite să îl ajute să cunoască cântăreţi acestui gen muzical. Destul de repede, cei doi încep o relaţie. Banii de doctorat se termină repede, iar cei doi se trezesc captivi într-un apartament în care se iubesc sincer şi se folosesc unul de altul.
UPDATE 12 FEBRUARIE: Bărbatul scos din sală sub escorta poliției, Felix Roncea Victor, a trimis redacției Libertatea un drept la replică, după publicare articolului în care reporterul Libertatea relata incidentul de la Muzeul Țăranului Român,.
,,Nu sunt un “militant al familiei traditionale”, am dorit sa particip la acest eveniment deoarece ma intereseaza fenomenul creat, in urma atator scandaluri, plus ca doream sa vad cum a prezentat regizoarea ‘viata din Ferentari, un cartier in care eu am crescut mult timp. Inca de cand am intrat in sala, cativa jurnalisti ‘independenti de la Casa Jurnalistului au inceput sa ma agaseze si fotografieze, cunoscandu-ma din mediul online, desi eu i-am ignorat complet, m-am dus sa vad un film in liniste, nu sa fiu deranjat de catre fotografi sau jurnalisti, astfel ca mi-am mutat locatia intr-un loc mai linistit, dupa ce l-am rugat pe administratorul salii sa intrebe daca este legala fotografierea in acel spatiu fara a cere voie personajului fotografiat, in acest caz eu. M-am asezat mai aproape de scena, pe scaunul de langa scari in dreapta. La inceperea filmului telefonul mi-a sunat si s-a blocat, nu puteam raspunde sau inchide, e stricat, nu am ce sa-i fac. Soneria telefonului este, din intamplare, o manea, drept dovada ca subiectul filmului se potriveste perfect pasiunea mea pentru Ferentari si manele. Oamenii, desi au venit sa vizioneze un film despre manele, au inceput sa tipe si urle sa inchid soneria, o domnisoara a venit si a incercat sa-mi dea peste telefon,fara sa-mi ceara voie, am ferit mana in care tineam telefonul si apoi m-a impins si a urlat intre dinti “ma enervezi”. Imediat au aparut si doi agenti de politie sub acoperire care mi-au solicitat sa inchid apelul, cu ei am purtat o conversatie mai normala, deoarece m-au abordat frumos, luminile erau inca stinse iar filmul rula in continuare, desi toata lumea era mai concentrata pe discutia noastra in soapta decat pe film”.
FOTO: INQUAM PHOTOS / OCTAV GANEA