”Se va termina acest caz tot la finalul acestui an, trebuie să ascultăm și companiile, audierile sunt programate pentru decembrie. Au mai fost unii retaileri sancționați și într-o investigație precedentă. Ce suspectăm și acum este o practică similară înțelegeri între marile lanțuri de magazine și furnizori care nu permiteau libera ajustare a prețului, mai ales pe promoții, pentru că ar fi putut afecta relația furnizorului cu alte magazine. De exemplu, un furnizor nu putea să facă promoții numai într-un magazin și să păstreze prețurile scăzute numai acolo. Suspectăm înțelegeri anticoncurențiale între magazine și furnizori, nu între magazine. O să știu mai multe când primesc și eu raportul” a declarat Chirițoiu.
Din această investigație, Consiliul Concurenței a ajuns și în zona promoțiilor, care, într-adevăr, nu sunt atât de avantajoase cum par la prima vedere.
”Avem investigații, poate vor fi sancțiuni dar trebuie să spunem că lucrurile în comerț nu merg rău. Dacă la carburanții fără taxe suntem un pic peste media Uniunii, la alimente suntem 60% din prețul Uniunii, noi și polonezii avem cele mai ieftine alimente. (…) Pe retail, prioritatea e menținerea numărului jucătorilor și nu majorarea cotelor de piață ale fiecăruia. Am impus limite, n-am blocat complet o tranzacție, am avut cazurile Real, Mega Image” a precizat Bogdan Chirițoiu.
Raportul pe principalele sectoare economice din România va fi gata pe 15 noiembrie și incidental a ajuns și la promoțiile din magazinele fizice și virtuale, inclusiv cele de Black Friday.
”Analiza noastră a fost incidentală pe această zonă, am dat peste probleme ce țin mai mult de protecția consumatorului, le-am trecut în raportul nostru. Într-adevăr sunt exagerate multe din promoții, nu reprezintă în multe cazuri reduceri de preț față de un preț obișnuit. E reducere veșnică, față de prețul practicat până în acel moment. Nu e corect, nu e etic și riscă să compromită un sector care are șanse de dezvoltare, dacă zdruncinăm încrederea consumatorilor. Sugerăm să-și creeze un cod de conduită cum să-și facă promoțiile și lucrăm și la o lege, dar asta durează.
Nu zicem că prețurile sunt mari. E exagerat doar discountul. Consumatorul român e destul de sărac și-l atragi cu prețul. Nu e corect, probabil nici legal, dar ANPC trebui să se pronunțe pe acest aspect, și nu e nici etic” a mai spus Chirițoiu.
Citește și: Imaginile șocante ale unui supraviețuitor din infernul ”Colectiv”. Toboșarul Bogdan Moleșag: ”Las imaginile să vorbească despre mine”