Ultimele date ale Institutului Național de Statistică arată că, în ceea ce privește numărul turiștilor veniți în țara noastră, în primele 5 luni ale acestui an cei mai mulți turiști s-au cazat în București : aproape 1.300.000 de persoane. Ei vin aici pe baza informațiilor găsite pe diverse site-uri, în niciun caz pe cel oficial, realizat de primăriei. De ce? Pentru că pe pagina oficială a Bucureştiului, SeeBucharest.ro, nu se întâmplă nimic din 2015, potrivit Economica.net.
Primăria Capitalei le-a răspuns reporterilor Economica.net că “Municipalitatea, prin noua prin noua Companie Municipală Turistică Bucureşti S.A. are în pregătire mai multe proiecte destinate promovării Bucureştiului ca destinaţie turistică, printre care şi actualizarea site-ului de promovare turistică a Municipiului Bucureşti. În momentul definitivării acestor proiecte, reprezentanţii companiei le vor face publice”. Din păcate, autoritățile lucrează în ritm de melc.
Site-ul S.C. Compania Municipală Turistică București S.A. este în construcție încă de anul trecut de când compania a fost înființată. Așa că în acest moment, Capitala României nu are un site oficial care să le ofere turiștilor informații cu privire la evenimentele care au loc în oraș. În contextul în care Primăria organizează o serie de evenimente, în contextul în care de zilele Bucureștiului se anunță o desfășurare de forte pe malul Dâmboviței, străinii nu au cum să afle de ele.
Știați că avem Asociație de Turism a Municipiului București?
De asemenea, Primăria Capitalei este membru fondator al Asociației de Turism a Municipiului București. La înființarea ATMB, în 2010, se anunțau proiecte multe pentru a pune capitala României în prima linie turistică a Europei. Ce s-a întâmplat în acești 8 ani? Absolut nimic. Site-ul ATMB nici măcar nu are informații prezentate la toate rubricile existente.
Bucureștiul are și infochioșcuri. Doar că acestea nu funcționează. Au ajuns coșuri de gunoi, adăposturi pentru oamenii străzii și cele mai multe arată jalnic. Este și cazul aparatului situat chiar vizavi de Primăria Capitalei
Infochioșcurile au fost montate din 2010. Inițial era vorba de 100 de astfel de aparate care ar fi urmat să compună Sistemul Interactiv Teritorial de Informare a Cetățenilor. La aceste infochioșcuri cetățenii ar trebui să afle, printr-o simplă atingere a ecranului, informații administrative, hărți, trasee turistice, transport public și mai multe. Dacă la început Primăria a spus că infochioșcurile nu au funcționat pe motiv că nu au fost branșate la rețeaua de electricitate, după aceea autoritățile parcă au uitat de ele. Acum sunt amplasate 33 de infochioșcuri, în special în zona centrală. Primăria a plătit pentru ele aproape 1.500.000 de lei fără TVA.
Ungaria se promovează pe CNN
În timp ce la București nimic nu merge cum trebui când vine vorba de promovare turistică, vecinii noștri de la Budapesta se promovează pe CNN. “Cel mai mare impact l-au avut pe 19 mai, atunci când toate televiziunile plantei au transmis nunta regală dintre Prinţul Harry şi Meghan Markle. Pe CNN, unul dinte cele mai urmărite posturi din SUA, a rulat videoclipul Spice of Europe – Budapest”, scrie Economica.net.
Autorităţile de la Budapesta au lansat pe 15 mai prima campanie de promovare a capitalei, atât în online, cât şi în print şi TV, pe cele mai importante pieţe externe. Ungurii vor ca Budapesta să depăşească Praga şi să ajungă la acelaţi nivel cu Viena.
Libertatea transmite LIVE, 24 de ore din 24, imagini din Centrul Vechi, din București