Concret, sistemul dezvoltat de Continental verifică dacă şoferul are destul timp şi spaţiu pentru a efectua depăşirea, calculând viteza de rulare a tuturor maşinilor implicate (cea proprie, cea depăşită şi eventual cea care vine din sens opus). Cu ajutorul unui sistem de radare, senzori şi camere video, maşina vede astfel dacă depăşirea poate să aibă loc sau nu, avertizând progresiv şoferul prin martori luminoşi, sonori, tactili (vibraţii în volan şi în pedala de acceleraţie) şi, în ultimă instanţă, acţionând frâna pentru a evita un dezastru.

Chiar dacă modul de acţionare al sistemului pare ciudat şi complet nesigur, frânarea va avea loc doar în momentul în care şoferul încearcă să schimbe banda pentru depăşire, evitând astfel „lansarea” maşinii într-o depăşire nesigură. Dacă se întamplă ca maşina din faţă să apară în timpul manevrei, sistemul poate acţiona pedala de acceleraţie la maximum pentru ca depăşirea să aibă loc în siguranţă.

Vrei şi tu o maşină ? Libertatea are pentru tine mii de oferte

 
 

Urmărește-ne pe Google News