Protestul taximetriștilor va avea loc, marți, între orele 9:00 – 15:00, în Piața Constituției din București.

„Proiectul de lege pentru care au făcut lobby companiile care pretind că fac «ridesharing» sau că «revoluţionează» transportul de persoane, prin încălcarea legilor va genera discriminări grave şi nelegale, deşi mai mulţi miniştri au promis că nu vor lăsa să se întâmple acest lucru. Practic, aceeaşi activitate – cea de transport rutier de persoane, în regim de taxi – se doreşte a fi reglementată prin două legi diferite: una pentru cei cu maşini galbene, inscripţionate, care-i obligă pe taximetrişti să respecte foarte multe reguli şi să plătească multe taxe, iar cealaltă pentru oricine vrea să facă aceeaşi activitate, dar fără niciun fel de restricţie, nici măcar din punct de vedere al fiscalizării. Cam aşa s-ar traduce legea pentru «ridesharing» – adică o altă activitate de taximetrie, denumită impropriu altfel”, au precizat reprezentanții C.O.T.A.R., conform Mediafax.

De asemenea, transportatorii le cer autorităților să respecte și legea privind traficul de influență „pentru că vedem cum se face lobby, fără niciun fel de problemă pentru cei care deja declară oficial – având funcţii publice importante – că intervin în influenţarea Legiuitorului, în favoarea firmelor beneficiare de schimbarea legislaţiei”.

„De fapt, unii rămân sub un control strict al organelor abilitate, atât din punct de vedere fiscal, cât şi din cel al controlului, pe când ceilalţi vor fi beneficiarii paradisului fiscal creat special pentru ei. Prin acest proiect se pare că nu se mai urmăreşte descongestionarea traficului, nu se doreşte reducerea poluării, nu se doreşte ca toate societăţile comerciale să fie fiscalizate şi controlate de organele abilitate, nu mai este proritară siguranţa cetăţeanului în trafic”, a precizat Tudorel Pesteleu, preşedintele COTAR-Filiala Timiş, conform sursei citate.

Proiectul de ordonanță de urgență pentru ridesharing, ce vizează reglementarea activității companiilor Uber, Clever și Taxify, nu mai prevede ca mașinile să nu fie mai vechi de cinci ani întrucât vechimea a fost crescută la 15 ani.

Transportatorii mai precizează că se va accepta achitarea cursei, potrivit calculelor platformei, pe baza datelor GPS, fără să fie verificate metrologic. Acest lucru nu este, însă, valabil pentru taxiuri. Se va admite tariful dinamic, ceea ce înseamnă că la orele de vârf, tariful ar putea depăși 30 de lei pe kilometru, așa cum au precizat reprezentanții Uber.

În plus, reprezentanții COTAR acuză că profitul direct al companiilor care susțin că fac „ridesharing” va fi de 25 la sută în conturi din străinătate, iar TVA-ul plătit pentru sumele încasate va fi de doar 9 la sută.

„Prin acest proiect, Guvernul ne asigură că ştia că de 4 ani aceste companii fraudează bugetul de stat , încasând venituri ilicite. Pentru a muta atenţia tuturor de la adevărata schimbare pe care o va aduce acest OUG pentru care s-a făcut foarte mult lobby, s-a lansat, la finalul săptămânii trecute, ştirea falsă conform căreia taximetriştii vor protesta marţi împotriva trotinetelor electrice – ştire falsă preluată chiar de cele mai mari posturi TV din ţară. Aceasta este doar o altă manipulare specifică celor care până astăzi au demonizat breasla taximetriştilor, pe toate căile şi prin toate mijloacele, cu scopul de a-şi câştiga publicul de partea lor, cu orice preţ”, susțin reprezentanții Condeferației.

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 6

Fotografii: Vlad Chirea


Citește și:

Aplicația Clever Taxi a lui Daimler Benz a plătit un articol în Adevărul, care-i prezintă pe taximetriștii români drept niște brute limitate, homofobe și amenințătoare!

Urmărește-ne pe Google News