Potrivit organizatorilor, transportatorii participanți nu vor efectua nicio cursă astfel încât locuitorii din județul Ilfov nu vor mai avea mijloace de transport.”Taximetriștii și transportatorii rutieri de persoane au cerut Guvernului o Ordonanță de Urgență pentru eliminarea pirateriei din această piață, dar până acum nu a fost dat niciun răspuns. Conform aprobării CG al PMB, protestatarii pot aduce în fața sediului Guvernului până la 6.000 de mașini — taxiuri, autobuze și microbuze. În cele două zile de protest, 26 și 27 aprilie, transportatorii participanți la protest nu vor efectua nicio cursă. Ne cerem scuze pentru disconfortul pe care-l vom crea clienților noștri, locuitorilor din Ilfov, care nu vor mai avea mijloace de transport în zilele de protest, și bucureștenilor, pentru a ne cere drepturile garantate de Constituția României, care spune că nimeni nu este mai presus de lege”, se arată într-un comunicat al COTAR, citat de Agerpres.

Reprezentanții transportatorilor solicită autorităților scoaterea în afara legii a platformelor tehnologice online care prestează servicii de taximetrie în mod neautorizat și a tuturor platformelor online care fac servicii de transport de persoane nedeclarat, nefiscalizat în România și neautorizat conform legislației în vigoare.

În plus, aceștia cer scoaterea în ilegalitate a tuturor firmelor care fac transport regulat, pe rute pentru care nu au participat la licitații și nu au câștigat dreptul de a le opera. Totodată, COTAR solicită anularea hotărârii de Consiliu General prin care s-a decis introducerea RATB pe toate traseele dintre București și Ilfov care au fost scoase la licitație și câștigate, apoi operate, conform legii, de transportatorii privați.

Conform COTAR, Primăria comite două abuzuri

Potrivit COTAR, Consiliul General al Municipiului București comite două abuzuri majore, făcând concurență neloială transportatorilor privați și prin decizia de a subvenționa din banii bucureștenilor transportul din Ilfov.

”Pe 10 martie, domnul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, ne-a promis că va promova OUG pentru modificarea a două articole din Legea 38/2003, în așa fel încât activitatea neautorizată de transport să fie sancționată, iar aplicațiile de tip UBER să fie obligate să se autorizeze, astfel încât să funcționeze legal, dacă vor să-și desfășoare activitatea în România. Cât timp există o legislație clară, nu este posibil ca unii transportatori să se supună legilor și alții să funcționeze sfidând aceeași legislație, fără a fi sancționați”, a declarat Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

„Se pare că cineva vrea intenționat să ne scoată în stradă. Chiar nu înțelegem de ce este nevoie să organizăm proteste pentru a apăra economia României, în locul Guvernului și Parlamentului. Dacă vom fi invitați la negocieri în prima zi de protest și vom ajunge la o convenție cu reprezentanții Guvernului, acțiunea nu se va prelungi”, a subliniat Ștefănescu.

Urmărește-ne pe Google News