Ei au ales să protesteze pe o trecere de pietoni unde, în urmă cu o săptămână, o femeie a murit după ce a fost lovită de o mașină, într-o zonă slab iluminată.

La lăsarea întunericului, protestatarii au aprins lanternele de la telefoane, și-au așezat bicicletele în fața mașinilor și au stat pe trecerea de pietoni, blocând pentru un timp circulația. Situația i-a nemulțumit pe șoferi, care i-au claxonat să elibereze trecerea de pietoni.

Protestatarii spun că au ales să blocheze o trecere de pietoni pentru a atrage atenția că Primăria Timișoarei a promis de mai multe ori că va ilumina mai bine zonele cu risc mare de accidente, dar nu ia măsurile de siguranță pentru pietoni și bicicliști.

Săptămâna trecută, pe trecerea de pietoni unde vineri seară au organizat protestul, o femeie în vârstă de 62 de ani a murit izbită în plin de o mașină. În această săptămână, alți doi oameni au murit pe treceri de pietoni din Timișoara. De la începutul anului 2019 și până în prezent au murit 17 oameni în urma accidentelor rutiere, 11 pietoni și 6 bicicliști, potrivit datelor de la Inspectoratul de Poliție Județean Timiș.

”Rolul nostru aici și acum nu este acela de a trage concluzii cu privire la cei vinovați pentru aceste evenimente. Responsabilitatea pentru siguranța traficului trebuie împărțită între utilizatorii de drumuri, decidenții politici și proiectanții acestor drumuri. Din păcate, în Timișoara, din cauza prioritizării traficului auto, mersul pe jos vine la pachet cu un grad ridicat de expunere a cetățenilor la riscul de accidente rutiere”, a spus Ana Munteanu, manager al proiectului Verde pentru Biciclete.

Bicicliștii și pietonii care au participat la protest cer:

  • iluminarea mai bună a trecerilor de pietoni;
  • reglarea timpilor de așteptare la semafor pentru pietoni;
  • prioritizarea transportului public;
  • piste pentru bicicliști pe alte trasee decât cele pe care merg pietonii, mai ales în zonele unde trotuarele au o lățime mai mică de 3,5 metri;
  • ridicarea trecerilor de pietoni la nivelul trotuarelor în zonele cu risc crescut de accidente.

„Administrația publică trebuie să înțeleagă că reducerea sau chiar eliminarea riscurilor cu care se confruntă categoriile vulnerabile de participanți la trafic este un obiectiv important și realizabil. Nu trebuie să mai acceptăm mentalitatea formată în anii 90 – conform căreia accidentele rutiere sunt inevitabile -, deoarece accidentele sunt atât previzibile, cât și prevenibile”, au mai spus participanții la protest.

Studiile făcute pe accidentele rutiere arată că un pieton lovit de un autoturism care merge cu 65 de km/h are un risc de deces de 70%. Riscul de deces scade la 20% dacă mașina merge cu 50 de km/h, au precizat aceștia.

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 9

La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!
 

Urmărește-ne pe Google News