Potrivit lui Vasile Petrariu, preşedintele Sindicatului Transportatorilor din Bucureşti (STB), conducătorii autobuzelor, troleibuzelor şi tramvaielor nu mai sunt dispuşi să preia zilnic nemulţumirile călătorilor, afectaţi în principal de timpul mare de aşteptare în staţii.
”Un număr de 600 de autobuze, 180 de troleibuze şi 240 de tramvaie vor circula, pe întreg parcursul zilei, cu farurile aprinse, în semn de protest faţă de activitatea managementului regiei. Conducerea nu gestionează corespunzător aspectele de care depind siguranţa, timpul de aşteptare şi confortul călătorilor, iar din acest motiv avem zilnic circa 50 de vehicule care nu pot ieşi din garaj din cauza problemelor tehnice. În plus, vehiculele aflate în circulaţie sunt în majoritatea cazurilor murdare şi prezintă diferite deficienţe de ordin tehnic. Noi am menţionat toate aceste revendicări într-un mesaj ce poate fi citit de călători, luni, în mijloacele de transport ieşite pe traseu”, a spus Vasile Petrariu, citat de Agerpres.
Astfel, sindicatele din cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) atenţionează călătorii că personalul şi-ar putea înceta activitatea în perioada următoare. „(…) Lipsa pieselor de schimb, uzura parcului circulant, precum şi a infrastructurii va obliga RATB, în cel mai scurt timp, să circule cu un număr de vehicule mult sub limita necesarului zilnic. Am trimis nenumărate sesizări celor responsabili din punct de vedere legal, sesizări care au rămas însă fără ecou. În această situaţie, conducătorii de vehicule sunt decişi să nu mai iasă la traseu, până ce problemele grave cu care se confruntă nu sunt rezolvate”, se arată într-un comunicat remis presei.
În replică, conducerea Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) a precizat că „într-un context economic dificil şi în condiţiile unor resurse financiare limitate, RATB a fost nevoită să renunţe la unele proiecte de dezvoltare, fapt ce a afectat într-o oarecare măsură şi condiţiile de muncă pentru anumite categorii de personal. Cu toate aceste dificultăţi, menţinerea activităţii de transport în parametri de siguranţă impuşi de legislaţia în vigoare a fost şi este una dintre priorităţile tuturor factorilor de decizie din Regie”.