Sindicaliștii au protestat astăzi, 25 ianuarie, de la ora 11.00, la sediul instituției conduse de Sorin Grindeanu.
„În spațiul public au apărut informații conform cărora, în urma unei solicitări a Secretariatului General al Guvernului, 25 de instituții și autorități care au rețea sanitară proprie și-au anunțat intenția de a prelua unul sau mai multe spitale aflate în prezent în subordinea MTI”, a transmis Sanitas, într-un comunicat.
Concret, angajații se tem că dacă ministerul va renunța la coordonarea spitalelor, acest lucru va însemna concedieri și pierderea drepturilor salariale.
Sindicaliștii susțin că ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a ignorat solicitările de a discuta subiectul cedării spitalelor din subordine și „impactul asupra celor peste 3.500 de angajați”.
„Pe noi, Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR, ne interesează în mod deosebit în ce fel vor fi afectate drepturile, contractele de muncă și activitatea angajaților din cele 15 spitale și 21 de ambulatorii de specialitate/secții exterioare. Pentru apărarea drepturilor acestora, Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR va picheta miercuri, 25 ianuarie 2023, începând cu ora 11.00 sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii”, a anunțat Sanitas.
„Dacă nici atunci nu vom primi răspunsuri la întrebările noastre, vom continua presiunile apelând la toate mijloacele de luptă sindicală pe care ni le pune la dispoziție legea”, se mai arată în comunicat.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
ungurianulaurentiu • 25.01.2023, 10:37
De ce este necesar transferul spitalelor CFR din administrarea Ministerului Transporturilor către alte entități capabile de a le administra mai eficient? 1. Activitatile specifice legate de Siguranta Transporturilor sunt deja, in mare parte, in competenta spitalelor militare( aeronautic la Spitalul Militar Central, maritim la Spitalul Militar Constanta), cea feroviară putând fi asigurată de orice instituție medicală care dispune de medici specializați în specialitățile : medicină internă, chirurgie generală, psihiatrie, neurologie, oftalmologie, ORL, ortopedie, ginecologie, medicina muncii,precum și psihologi, specialiști pe care majoritatea spitalelor medii și mari din țară, îi dețin; de asemenea, trebuie să existe un laborator de analize medicale și unul de radiologie-imagistică, care, de asemenea există în toate spitalele din țară, precum și un laborator psihologic de evaluare în condiții de testare care nu necesită aparatură specială, cu excepția simulatoarelor de trafic care se află și în posesia altor unități spitalicești, pot fi ușor achiziționate sau, cele existente, transferate . Nu există medici specialiști în siguranța circulației feroviare, neexistând o astfel de specializare în România. În ceea ce privește siguranța rutieră, ea se efectuează în alte instituții și nu în rețeaua spitalelor CFR. 2. Spitalele din reteaua MTI nu mai corespund scopului pentru care au fost concepute și anume, asigurarea actului medical pentru angajații CFR.