Protestarii s-au strâns în faţa uzinei în jurul orei 10.00, la chemarea sindicatelor, după care au plecat în marş până în centrul oraşului Maubeuge, pe o distanţă de aproximativ şase kilometri.

Activitatea la această uzină, unde lucrează aproximativ 2.100 de angajaţi, este oprită începând de vineri. Conducerea Renault intenţionează să transfere producţia de utilitare electrice Kangoo de la uzina de la Maubeuge la cea de la Douai, unde lucrează aproximativ 2.900 de angajaţi.

„Va avea loc un cutremur. Vrem să păstrăm compania aici. Această manifestaţie este foarte importantă, chiar dacă este vorba de o primă etapă, pentru a arăta guvernului şi Renault că salariaţii şi locuitorii din această zona sunt ataşaţi de această firmă. Avem nevoie de aceste locuri de muncă dacă nu întreaga zonă va muri” a declarat pentru AFP liderul sindical Jérome Delvaux.

Aflat deja în dificultate înaintea crizei coronavirusului, constructorul auto francez Renault a anunţat vineri un plan de restructurare care vizează eliminarea a aproximativ 15.000 de posturi la nivel mondial, în ideea de a realiza economi de peste două miliarde de euro în următorii trei ani.

În paralel, Renault aşteaptă finalizarea discuţiilor cu autorităţile de la Paris pentru un împrumut garantat de stat, în valoare de cinci miliarde de euro. Preşedintele Emmanuel Macron a avertizat însă că Guvernul de la Paris nu ar trebui să semneze împrumutul pentru Renault până când echipa managerială şi sindicatele nu vor finaliza discuţiile cu privire la forţa de muncă şi uzinele din Franţa ale Renault.

Producător de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Premierul României, Ludovic Orban, a precizat că Renault România nu i-a dat niciun semnal privind intenţia de a face concedieri.

 
 

Urmărește-ne pe Google News