”Protestăm pentru că am fost mințiți și amăgiți, în ultimii 2 ani, de către toate Guvernele care s-au perindat sporadic pe la Palatul Victoria. Protestăm pentru că bâlbâiala lor ne știrbește viitorul, pentru că lipsa competenței, lașitatea și micimea lor este suportată de noi, de copiii nostri și de locuitorii orașului Mangalia.

Protestăm pentru că în ultimele 6 luni am tot avut răbdare, am sperat, am fost înțelegători și am așteptat ca Guvernul României să livreze o soluție corectă și sustenabilă la problemele cu care compania Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) se confruntă”, se arată într-un comunicat al sindicatului Navalistul.

Daewoo Mangalia Heavy Industriesa consemnat în anul 2016, ultimul pentru care sunt disponibile informații, o pierdere de 483 de milioane de lei la vânzări totale de 2,05 miliarde de lei, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului Finanțelor. Compania avea în acel an aproape 2.400 de angajați.

Datorii de 1,2 miliarde de euro

”Reprezentanții salariaților și–au exprimat constantat și cu argumente îngrijorarea cu privire la situația financiară a companiei, acest lucru fiind mai mult decât evident.

Datoriile de 1,2 miliarde de euro sau faptul că această companie a livrat un număr record de nave în 2016 în timp ce pierderile creșteau nu au constituit elemente de îngrijorare, nici pentru mediul politic nici pentru instituțiile de forță din această țară.

Nu am observat nicio preocupare pentru reducerea pierderilor înregistrate de statul român generate de transferul profiturilor în alte state, transfer realizat cu implicarea și susținerea reprezentanților statului român în consiliul de administrație.

Docurile goale, lipsa comenzilor și a frontului de lucru pentru salariați recurgerea la șomaj tehnic și la concedii fără plată reprezintă elemente de profundă îngrijorare, atât pentru salariații companiei cât și pentru locuitorii orașului Mangalia, oraș care este afectat într-o manieră majoră de situația șantierului naval”, mai arată sindicaliștii.

Uite preluarea, nu e preluarea

Reamintim, Daewoo Heavy Industries anunța la finele anului trecut că a căzut de acord cu grupul olandez Damen pentru vânzarea șantierului din Mangalia.

Ulterior, fostul premier Mihai Tudose a anunțat că acesta va fi naționalizat și că statul va prelua Șantierul Naval Mangalia de la coreeni pentru ca statul să își construiască propriile fregate.

Acum sindicatele solicită adoptarea unei decizii clare de exercitare sau nu a dreptului de preempțiune și adoptarea unui calendar concret, cu termene precise, cu privire la transferul de acțiuni, indiferent cine preia compania.

Ministerul Economiei este acționar minoritar la Daewoo Mangalia, prin intermediul companiei de stat Șantierul Naval 2 Mai. Acesta își poate exercita sau nu dreptul de preluare a acțiunilor deținute de către Daewoo.

Coreea de Sud, actualul proprietar al Daewoo

Concernul industrial Daewoo a fost lichidat în cadrul crizei care a lovit Asia de Sud-Est în 1997. La acel moment, acesta era al doilea ca mărime din Coreea de Sud.

Partea auto a fost preluată de către General Motors și produce și acum autorisme în Coreea de Sud. Fabrica de la Craiova nu a fost însă preluată de grupul american, astfel că statul român a scos uzina la vânzare, iar din 2007 aceasta este proprietatea Ford.

Divizia de electronice a Daewoo a fost și ea vândută. Inițial, a vrut să o preia un grup din Iran numit Entekhab Industrial Group, dar tranzacția a căzut. Ulterior, în 2013, aceasta a ajuns în cadrul Dongbu Group tot din Coreea de Sud.

De asemenea, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering – unul dintre cele mai mari șantiere navale din lume – are venituri anuale de peste 12 miliarde de dolari.

Statul coreean deține 57% din acțiunile companiei prin intermediul Korea Developement Bank (KDB).

 
 

Urmărește-ne pe Google News