Consilierii generali ai CGMB au votat joi, 17 mai, proiectul prin care îl împuternicesc pe primarul general să semneze protocolul de colaborare între Compania Națională de Căi Ferate CFR S.A. și Municipiul București. “Prin prezentul protocol părțile convin să coopereze în vederea realizării obiectivelor de investiții ce vor fi dezvoltate de către cele două instituții, care presupun interferențe și/ sau orice suprapunere între acestea”, prevede documentul.
Protocolul are valabilitatea de 4 ani și se prelungește cu câte 4 ani, dacă nici una din părți nu notifică celeilalte părți cererea de încetare a valabilității sale, înaintea expirării perioadei de valabilitate.
În proiectul de hotărâre se face referire și la situația Podului Constanța: “Starea de degradare avansată a pasajului inferior de cale ferată, km 4+ 327 linia 800 București Nord – Constanța, identificat “Pod Constanța”, pericolul pe care îl reprezintă pentru participanții la traficul auto și asupra transportului public în comun ce se desfășoară în zonă, cât și interesul manifestat de către Municipiul București și Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, referitor la executarea lucrărilor de reparare și reabilitare a obiectivului, au condus la posibilitatea lărgirii cadrului de colaborare între cele două instituții, sub forma încheierii unui protocol de colaborare”, se arată în expunerea de motive a proiectului.
Pe de altă parte, în cadrul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă 2016- 2030 este prevăzută și lărgirea Căii Grivița între Piața Chibrit și intersecția Șos. Chitilei/ Bucureștii Noi, investiție care nu se poate realiza fără afectarea podului Constanța.
Consilierii municipali au votat și proiectele privind reabilitarea termică a 132 de blocuri din București.
CITEȘTE ȘI:
Filmul bate lectura. 69% dintre români nu au citit nicio carte în ultimul an, arată Barometrul de Consum Cultural 2017
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro