Caciulitele si fularele cu sigla PSD folosite in campania din 2004 au ajuns motiv de proces. Firma care a produs articolele a angajat o societate specializata in recuperarea banilor, care trebuie sa scoata din buzunarele liderilor PSD suma de 120.000 de lei.
Intre cele doua tururi de scrutin din noiembrie – decembrie 2004, PSD a comandat 17.000 de caciuli si fulare cu sigla partidului la firma PR Media Production din Bucuresti, pe care le-a folosit in campania lui Adrian Nastase pentru functia de presedinte al Romaniei. Alegerile au fost pierdute, iar PSD nu a mai onorat factura in suma de 120.000 de lei.
Pentru a-si recupera banii pentru care au platit impozite statului, reprezentantii PR Production au apelat la firma Urban si Asociatii, specializata in colectare de debite, care a demarat negocierile cu PSD. Acesta va trebui sa plateasca, pe langa cei 120.000 de lei, alti 30.000 de lei dobanda, plus penalizarile calculate de Fisc pentru neplata la timp a darilor catre stat de firma producatoare. In urma unor discutii s-a stabilit ca datoria sa fie platita in rate.
Intr-un comunicat trimis ieri presei, reprezentantii Urban si Asociatii precizeaza ca PSD are probleme cu banii, fapt ce va intarzia efectuarea platilor. Ei au dedus acest lucru in urma discutiilor cu mai-marii PSD. Lipsa banilor a putut fi observata si la euroalegeri, cand bugetul de campanie a fost de 1,2 milioane euro, cu mult mai mic decat cel folosit la parlamentarele din 2004 (4,7 milioane euro). Daca pana la 1 martie nu se fac primele plati, PR Media Production va actiona in judecata PSD.
Campanie de 30 de milioane €
Conform revistei Capital, care apare astazi pe piata, bugetele de campanie folosite de partide in campaniile pentru alegerile locale si generale din 2008 se vor ridica la circa 30 de milioane €. O parte din bani, circa 1,8 milioane €, vor fi primiti de partidele parlamentare de la stat, restul urmand sa provina din donatii. Suma maxima legala ce poate fi donata este de 150.000 lei.