Realitatea și B1 au avut sume nesemnificative, în
comparație cu posturile apropiate de social-democrați, mai spune sursa citată.

Conform legislației în vigoare, partidele au plătit în
mass-media pentru prezența candidaților de la prezidențiale. Fiecare
televiziune a stabilit un tarif pentru fiecare minut de promovare electorală,
iar partidele au achitat la final factura.

PSD a cheltuit cele mai multe fonduri în primul tur al
alegerilor prezidențiale, în timp ce în turul al doilea a folosit doar 10% din
suma cheltuită în prima lună de campanie.

Cum a împărțit PSD 5,33 milioane de lei

Digi24 este singura televiziune de știri care nu a
încasat bani de la PSD în campania prezidențială. Social-democrații au alocat
peste 5,3 milioane de lei (aproximativ 1.1 milioane euro) pentru promovarea
electorală pe televiziuni.

Comparativ, PNL a plătit televiziunilor pentru
campania lui Klaus Iohannis aproape 10 milioane de lei.

Toți banii folosiți de actualul președinte au provenit
din subvenția primită de liberali de la buget.

Deși a beneficiat de cea mai mare subvenție de la
bugetul de stat în 2019, PSD s-a trezit cu conturile aproape goale chiar în
timpul campaniei din cauza cheltuielilor excesive făcute în cursul anului.

PSD a dat sume mici firmelor care administrează
Realitatea TV și B1 pentru promovarea Vioricăi Dăncilă. Dacă în conturile celor
care se ocupă de Realitatea TV au intrat 113.349 de lei, în cazul B1 TV s-au
plătit 217.850 de lei (aproximativ 45.000 euro).

Cuantumul se schimbă considerabil când vine vorba de
Antena 3 și RTV. Dacă televiziunii familiei Voiculescu i-au fost dați 1.965.486
de lei (aproximativ 410.000 euro), RTV a primit 3.077.180 de lei (aproximativ
640.000 euro).

Topul încasărilor

După centralizarea datelor de la PNL și PSD, se poate observa că ambele partide au preferat să direcționeze cea mai mare sumă pentru promovarea la România TV.

RTV a încasat 7,19 milioane de lei, clasându-se pe
primul loc din acest punct de vedere. Ea a fost urmată la mare distanță de
Antena 3, care a obținut în timpul campaniei electorale 2,65 milioane de lei,
cea mai mare sumă venind de la PSD. Pe locul al treilea s-a situat B1 TV, cu 1,97
milioane de lei. Firma care administra Realitatea TV a încasat 1,72 milioane
lei, în timp ce Digi24 a avut banii primiți doar de la PNL, respectiv 1,58
milioane de lei.

Astfel, RTV a luat din totalul sumelor cheltuite de
principalii doi candidații 47,4%.

Ceartă în PSD din cauza banilor pentru televiziuni

Surse din PSD au declarat pentru Europa Liberă că au
existat tensiuni în turul al doilea al alegerilor prezidențiale din cauza
faptului că partidul nu a mai plătit promovarea electorală a Vioricăi Dăncilă
la nivelul din primul tur.

PSD a avut anul trecut o subvenție din bani publici de
aproape 144 de milioane de lei (aproximativ 30 de milioane de euro).

Cu toate acestea, partidul s-a confruntat cu mari
probleme financiare la finalul anului trecut. Astfel, în turul al doilea,
partidul a plătit cu puțin peste 100.000 de euro televiziunilor, existând
presiuni asupra secretarului general, Mihai Fifor, să aloce sume mai mari
pentru acest tip de promovare.

Cu toate acestea, PSD a preferat să plătească peste 9
milioane de lei (aproximativ 1,8 milioane euro) promovării prin articole
tipărite, gen flyere sau broșuri. Potrivit surselor citate, în turul al doilea
au existat presiuni asupra parlamentarilor social-democrați să contribuie cu
banii lor la campania partidului.

 
 

Urmărește-ne pe Google News