Înfrumusețare, fashion, produse pentru casă și grădină, piese auto sau moto, scule și unelte, materiale de construcție, sport și camping… Lista continuă la nesfârșit, iar alegerea este numai a ta.

Și nu există doar idei de business, ci și materiale create special pentru diverse domenii. Cum este această colecție de ghiduri, pentru diverse industrii de afaceri online.

Potențialul unei idei de afacere este dat de cererea pe piață și de posibilitățile tale de a o promova corect. 

Prin acest filtru trebuie să îți treci ideile, înainte de a-ți deschide firmă și a alege platforma de eCommerce.

Așa că hai să vedem câteva idei de afaceri și promovare, pe care le poți planifica începând de azi, pentru a obține profit din propriul tău business.

1. Produse handmade sau pentru hobby

Dacă ai un hobby productiv și îți place să creezi anumite produse, de decor, de exemplu, de ce să nu le vinzi în magazinul tău online?!

Poate părea o sarcină imposibilă – există tone de site-uri cu produse handmade, precum și marketplace-uri dedicate lor.

Însă uită-te puțin mai atent. Câte dintre micile buticuri de handmade au un nume ușor de recunoscut? Câte au site-uri cu însemnele lor și câte oferă clienților o experiență demnă de ținut minte atunci când aceștia cumpără?

Există potențial să faci profit și vânzări constante, dacă vrei să vinzi produse handmade (sau materiale pentru cei care fac handmade – pânzeturi, vopsele, unelte de bricolaj etc.).

Ai nevoie din start de branding, precum și de un plan de acțiune unic, care să te diferențieze de ceilalți jucători din domeniul handmade.

Mai multe detalii găsești în ghidul cum vinzi produse handmade, creat de Gomag.

2. Produse cu abonament

Dintr-un anumit punct de vedere, există 2 tipuri de produse: cele pe care le folosim pe termen lung (electrocasnicele sau tabla de acoperiș, de exemplu) și produsele consumabile.

Gândește-te la lumânări parfumate, hrană pentru animale, flori, produse alimentare, cosmetice și așa mai departe.

Acestea au un termen de expirare destul de limitat sau sunt folosite odată, ori într-un interval de timp anume.

Și atunci, trebuie să le cumpărăm din nou.

O idee de afacere e să vinzi produse consumabile, în format abonament. Când clienții intră pe site pentru prima dată, au opțiunea să comande doar odată, dar și opțiunea de a-și crea un abonament pentru cât timp doresc.

Așa au siguranța că vor primi la fix produsele de care au nevoie, nu uită să le comande din nou.

E și acesta un mod de diferențiere a afacerii. Tot ce îți mai rămâne de făcut e să alegi tipurile de produse pe care vrei să le vinzi. 

De exemplu, poți crea o cutie cu diverse produse sau chiar un mystery box lunar, cu un anumit specific.

3. Produse pentru experiențe

Ia un loc și imaginează-ți ce le place oamenilor să facă. Există diverse experiențe de care îți poți lega produsele.

De exemplu, unii sunt pasionați de bushcraft – și atunci le poți vinde diverse produse legate de supraviețuirea în pădure. Sau pasionații de lectură – le vinzi pachete cu specific (enemy to lovers – 2-3 cărți pe acest stil, stickere, căni și semne de carte personalizate).

Sau amatorii de senzații tari – poți crea produse de tipul pachet de aventură (bungee jumping, zbor cu parașuta, pilotaj auto, simulare zbor cu avionul etc.).

Furnizori găsești atât pe partea de produse, cât și pe partea de experiențe (instructori, firme de escape room etc.). 

4. Produse personalizate, cu mesaj

Produsele personalizate se numără printre cele mai ușor de vândut… după ce reușești să atragi trafic în site și oameni interesați de oferta ta.

Pentru produsele personalizate suntem dispuși să așteptăm mai mult timp, să plătim cu cardul sau avans, și există o rată mai mică de retur.

Acum, problema e alta. Există deja o mulțime de magazine online care vând produse personalizate: tricouri, căni, ceasuri, etichete de vinuri și alte băuturi, sticle de apă, tablouri și obiecte de decor.

Dacă vrei să atragi atenția asupra magazinului tău și să faci vânzări, atunci va trebui să vii cu ceva diferit.

Fie gândești mesaje mai bune, originale, fie ai altă caracteristică unică, atrăgătoare. Găsești idei și inspirație în colecția de ghiduri Gomag, menționată mai sus.

5. Ulei CBD

Cererea de ulei CBD este una relativ recentă, mai ales că există încă dubii și confuzii între ce e legal și ce nu.

Însă uleiul CBD este un produs legal și cu proprietăți demonstrate, așa că nu faci nimic greșit dacă vrei să îți deschizi un magazin online în acest domeniu.

Vei avea totuși de lucru pe partea de educare a oamenilor. Comparativ cu alte magazine prezente deja în piață, e mai bine să găsești o abordare unică, atât pentru promovare, cât și pentru experiența pe care o oferi clienților tăi.

O idee ar fi să dai forță vocii clienților, să le oferi stimuli pentru a te recomanda mai departe prietenilor și cunoscuților – pentru că ei ți-au validat deja produsul.

Cauți idei de afaceri online cu potențial să se vândă bine acum? Ia în considerare aceste idei. Nu uita, însă, că execuția ideii este cea care îți va aduce profitul.

Consultă ghidurile Gomag cu strategii pentru diverse domenii de afaceri în parte.

Sursa foto: gomag.ro

Urmărește-ne pe Google News