Există o zonă în care este loc de creștere – țările în curs de dezvoltare. În aceste piețe, modelele de vârf sunt considerate mult prea scumpe, având în vedere funcțiile pe care le oferă. De aceea, publicul este în căutarea telefonului care oferă cele mai bune specificații pentru un preț de $300.
Este un număr pe care OnePlus l-a considerat a fi ținta primului telefon lansat: OnePlus One. În 2014, specificațiile erau de-a dreptul incredibile pentru un telefon de $300: un procesor Snapdragon de vârf (801), un ecran Full HD de 5.5”, o cameră foto de 13 megapixeli și înregistrare video 4K și un sistem de operare Android lipsit de inutilitățile pe care companii precum Samsung țin să le includă pe telefoanele lor. OnePlus nu s-a oprit doar la specificații, ci a implementat o campanie de marketing foarte bună, bazată pe invitarea anumitor persoane de a cumpăra produsul. Având în vedere raportul specificații / preț foarte bun, cererea a ajuns până la cer, oferind companiei statutul de vedetă.
A fost startul unui trend care nu a dispărut niciodată, chiar dacă OnePlus are acum în gamă telefoane ce costă aproape dublu față de modelul din urmă cu 5 ani. Acest lucru nu este întâmplător, întrucât filosofia OnePlus este de a se raporta la marii jucători, cu vârfuri de gamă scumpe. Odată cu iPhone X, prețurile au ajuns la $1000, iar OnePlus s-a mutat pe un alt segment de preț și a lăsat zona de sub $300 liberă altor branduri.
Companiile chinezești au profitat foarte repede de apetitul țărilor în curs de dezvoltare. Nume precum Xiaomi, Oppo, Huawei și brandurile care s-au desprins din acestea au un singur scop: mărirea cotei de piață, astfel încât la următoarea achiziție să își fidelizeze clienții. Campanii de marketing agresive, evenimente comerciale flash, care termină stocuri în câteva minute și folosirea termenilor „flagship killer” sunt ingredientele preferate de către aceste companii.
Dacă vorbim de branduri care au și vârfuri de gamă care se bat de la egal la egal cu Samsung și Apple, atunci vom vedea lansarea de modele mai ieftine, dar care duc mai departe o parte dintre caracteristicile de top. Poate că niciun brand nu face asta mai bine decât Huawei. Pentru un nume care nu conta în urmă cu 10 ani, Huawei a avut o evoluție spectaculoasă. Pe lângă lucrurile pe care le-am enumerat mai sus, Huawei a avut inspirația de a încheia un parteneriat cu unul dintre cele mai importante nume din lumea fotografiei – Leica. Din acel moment, fiecare vârf de gamă a avut imprimat pe carcasă numele german. Chiar dacă tehnologia Leica nu a fost transferată modelelor mai ieftine, utilizatorii știau că folosesc telefonul companiei căreia îi pasă de fotografie.
Dacă ne uităm la cel mai recent model Huawei ieftin, desprins din vârful de gamă, putem vedea de ce are succes în rândul utilizatorilor. Huawei P30 Lite se înscrie în gama telefoanelor atractive, sub $300. În acest moment, în România îl găsiți la aproximativ 1000 de lei, iar pentru acești bani, lista de specificații este bogată.
Ecranul este de 6.1” și rezoluția este Full HD, la aspectul 2.14:1. Camerele foto ajung până la 48 de megapixeli, iar cea frontală oferă detalii de 24 de megapixeli. Cei care vor să ia totul cu ei se pot folosi de memoria de 128 GB și de posibilitatea de a adăuga un card de memorie de până la 1 TB.
Evident că există și lucruri pe care Huawei le-a lăsat deoparte: înregistrarea video 4K și încărcarea prin inducție. Însă, pentru clienții care au nevoie de telefon doar pentru a comunica cu cei tragi, a urmări seriale și filme și pentru a posta clipuri și fotografii pe rețelele sociale, un astfel de telefon este ideal.
Companiile se orientează către țările în curs de dezvoltare tocmai pentru că acestea experimentează din ce în ce mai mult cu avantajele internetului, alături de toate lucrurile bune pe care acesta îl oferă: social media, streaming și comunicare. Pentru toate aceste lucruri, oamenii nu au nevoie de un Huawei, Samsung sau iPhone care sî îi îndatoreze pe viață. După cum spuneam la începutul articolului, fiabilitatea a crescut în ultimii ani, iar acest lucru este valabil și în cazul telefoanelor sub $300.
Vrem să știm părerea ta. Cât ai cheltui pe un telefon nou? Până la 1000, 2000 sau 3000 de lei? Ce te-ar determina să cumperi un telefon mobil cu prețul de peste 4000 de lei?