Restricţiile au fost decise printr-un proiect de lege aprobat, joi, de Guvern. Conform proiectului, amplasarea mijloacelor de publicitate este interzisă pe monumentele naturii, în parcurile şi rezervaţiile naturale, în parcuri, pe clădirile reprezentând sedii ale autorităţilor administraţiei publice locale şi centrale, precum şi ale instituţiilor publice, „cu excepţia afişajelor care anunţă activitatea ce se desfăşoară în interiorul sediilor”.
De asemenea, este interzisă publicitatea pe arbori, pe zona carosabilă a străzilor şi a drumurilor, „indiferent de categoria acestora”, dar şi pe obiectele de artă monumentală şi monumentele de for public, pe clădirile reprezentând monumente istorice sau componente ale unor ansambluri monument istoric, „în incinta şi pe elementele de împrejmuire a cimitirelor, lăcaşurilor de cult şi grădinilor publice”, în intersecţii, în sensurile giratorii, „pe pereţii pasajelor rutiere subterane şi supraterane ori sub poduri şi pe stâlpii de susţinere a elementelor de semnalizare rutieră sau de circulaţie.
În plus, va fi interzisă amplasarea de mesh-uri sau bannere publicitare pe clădirile aflate „în stare avansată de deteriorare”, dar doar în cazul în care acestea afectează „structura de rezistenţă şi stabilitatea şi integritatea elementelor constructive şi decorative ale anvelopei clădirii” Pe de altă parte, autorităţile locale vor avea şi ele o serie de obligaţii noi odată cu intrarea în vigoare a proiectului propus de ministerul condus de Elena Udrea.
Pe de-o parte, autoritatea locală va trebui să emită un regulament prin care să stabilească în ce zone ale oraşelor pot fi amplasate mesajele publicitare şi ce condiţii trebuie să respecte cei care deţin aceste spaţii. Pe de altă parte, autoritatea locală va trebui să instaleze panouri „speciale destinate afişelor publicitare şi a anunţurilor de mică publicitate”, care vor fi curăţate săptămânal de angajaţii unor „compartimente de specialitate” proprii, astfel încât „să se asigure actualitatea anunţurilor”, scrie Mediafax.