Iată cele patru prevederi:

  • Consumatorii au dreptul ca, în cazul în care constată neconcordanţe între cursul valutar afişat şi cel menţionat în formularul de acceptare a tranzacţiei sau pe bonul fiscal, să solicite în scris, în cel mult 24 de ore, anularea tranzacţiei.
  • Operatorii economici au obligaţia de a afişa, la exteriorul casei de schimb, un suport sau un panou monocolor, fără degradeuri sau alte însemne grafice, pe care informaţiile privind vânzarea şi cumpărarea de valută să fie scrise foarte vizibil.

Citiţi atent formularul înainte de a-l semna

  • În cazul în care agentul economic percepe comision, cursul de schimb afişat trebuie să îl includă şi pe acesta.
  • Reprezentanţii ANPC le recomandă consumatorilor să citească atent formularul de acceptare a tranzacţiei, înainte de a-l semna. De asemenea, acesta trebuie să conţină, printre altele, informaţii referitoare la denumirea şi la adresa operatorului economic, numele şi prenumele consumatorului, seria şi numărul actului de identitate al acestuia, suma tranzacţionată.

Formularele trebuie să fie întocmite în două exemplare şi să fie redactate atât în limba română, cât şi în engleză.

foto: Mediafax

 
 

Urmărește-ne pe Google News