Bugetul programului Rabla Plus este unul record anul acesta, un miliard de lei, în timp ce, de partea cealaltă, pentru Rabla Clasic vor fi alocate 300 de milioane de lei.
Tichetul la Rabla Clasic valorează 7.000 de lei, iar la predarea a două maşini, prima de casare ajunge la 10.000 de lei.
La Rabla Plus, valoarea ecotichetului a fost redusă de la 51.000 de lei, adică puţin peste 10.000 de euro, la 25.500 de lei, adică în jur de 5.000 de euro.
Pentru maşinile electrice hibrid, ecotichetul va fi de doar 13.000 de lei, tot la jumătate faţă de anul trecut.
De asemenea, o altă schimbare propusă în cazul programului Rabla Plus este aceea că nu se mai acordă ecotichete pentru maşini mai scumpe de 70.000 de euro, în condițiile în care, până acum, pragul era 75.000 de euro.
„În anul 2024, vom asista la o creştere cu 27,7% a maşinilor electrice ce vor fi vândute în cursul acestui an. Adică de la 15.000 şi ceva vom ajunge la 19.000 şi ceva de maşini pur electrice vândute în România. Este o încetinire a ritmului creşterii faţă de ceea ce a fost în trecut”, a transmis Dan Vardie, preşedinte Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto.
În ceea ce privește programul Casa Verde Fotovoltaice, care va fi lansat în iunie, acesta va dispune de un buget de două miliarde de lei în 2024 şi o finanţare care rămâne de 20.000 de lei pentru fiecare gospodărie.
Anul acesta vor fi finanţate şi programele de realizare a pistelor pentru biciclete, pentru iluminat public, cel pentru înlocuirea parcului de tractoare şi rabla pentru sobe.
FOTO: Hepta