„România are nevoie de un nou logo”, susține Charlie Ottley, omul care a făcut cunoscute frumusețile din România printr-o serie de documentare, inclusiv alături de actualul rege Charles al III-lea.

El spune că scopul său este să genereze o dezbatere despre logo-ul propus, chiar dacă nu va fi pe placul tuturor. 

Charlie Ottley Foto: Facebook

Realizatorul TV îndeamnă oamenii să distribuie mesajul postat pe contul său de Instagram pentru a convinge Ministerul Turismului să accepte noul logo chiar și ca o variantă alternativă pentru frunza creată în perioada Elenei Udrea în fruntea ministerului.

„Vă rugăm să nu uitați că nu este vorba de noi, ci de întreaga lume, așa că mesajul trebuie să fie în limba engleză și să fie înțeles de străini, pentru care – sălbăticie înseamnă frumusețe și natură nealterată, un răsărit de soare înseamnă un nou început pentru o țară, iar un snop de porumb simbolizează abundența”, subliniază Ottley, care pune la dispoziția Românie gratuit logo-ul său.

În logo-ul propus, litera R este stilizată sub forma lupului dacic, pe care Ottley și-a tatuat-o și pe braț. Iar snopul de porumb invocat de Ottley pare mai degrabă a fi de grâu.

Mai multe voci au criticat, pe rețelele sociale, logo-ul propus de Ottley, acuzând că sunt prea multe stiluri amestecate și că simbolurile inspiră mai degrabă un naționalism exacerbat.

Ottley a spus că logoul propus de el este gratuit și vrea să nască o dezbatere despre schimbarea celui din prezent: frunza.

Ministrul turismului: E nevoie de vocea profesioniștilor în domeniu

Libertatea a încercat să afle de la noul ministru al turismului, Radu Oprea, cum i s-a părut propunerea venită și dacă are șanse să fie implementată. 

Declarația sa a venit la câteva minute după ce noul Guvern a primit votul de învestitură în Parlament.

Oprea a spus că nu a studiat logo-ul cu mare atenție și nici nu este un specialist în domeniu.

Radu Oprea a fost învestit joi în funcția de ministru al Turismului Foto: Hepta

„Profesioniștii în domeniu trebuie să se exprime, trebuie să vezi dacă acel logo îți comunică ceva. Am văzut propunerea (n.r. – lui Charlie Ottley), dar vă reamintesc că există un angajament al guvernului României, al unui fost ministru. A fost cheltuită o sumă de bani pentru logo-ul actual al României: frunza. Curtea de Conturi este foarte atentă la modul în care se cheltuie banii în România și bănuiesc că este, în acest moment, obligatoriu de folosit pentru că este această decizie a unui vechi Guvern”, a declarat Radu Oprea (PSD) pentru Libertatea.

Oficialul guvernamental a adăugat că schimbarea logo-ului se poate realiza doar după consultarea specialiștilor în marketing și a operatorilor din turism.

„Logo-ul ar trebui să fie relevant pentru turiștii interni și pentru turismul internațional. Dorința este să atragem cât mai mulți turiști din extern în România, să reechilibrăm cumva cele peste 2 miliarde de euro pe care i-au cheltuit anul trecut turiștii români în alte țări. Trebuie să echilibrăm această balanță care este deficitară pentru România”, a spus Oprea.

Fostul ministru al turismului, Daniel Cadariu (PNL), a încercat să demareze mai multe campanii privind promovarea României în exterior, printre care o campanie cu influenceri și realizarea unor spoturi publicitare care să fie difuzate în afara României, dar toate au eșuat.

Promovarea externă a Românie se face doar prin târguri și expoziții, a precizat Oprea.

„Nu știu de ce România nu are un clip de promovare. Cred că este util. Nu mai avem voie să avem eșecuri în turism”, a fost poziția noului ministru care va gestiona și problemele turismului românesc.

Radu Oprea a dezvăluit că mai mulți operatori din exterior s-au plâns de „încetineala cu care primesc vize pentru turiști”.

„Au fost operatori de turism din India care se plâng de încetineala, au spus că există un potențial de până la 30.000 de turiști pe an. Sunt alte state care au nevoie de vize pentru turiști”, a afirmat ministrul propus pentru Turism, înainte să depună jurământul la Palatul Cotroceni.

O problemă majoră a turismului o reprezintă și subfinanțarea pentru promovare. În timp ce Austria alocă peste 70 de milioane de euro anual, România are un buget de 3 milioane de euro, potrivit datelor oficiale. Ultima strategie în materie de turism a fost făcută în urmă cu un deceniu, când s-a realizat și logo-ul cu frunza.

Într-o declarație pentru Europa Liberă, fostul ministrul a turismului, Daniel Cadariu, susține că „statul român nu și-a îndeplinit misiunea de a promova România turistică”.

 
 

Urmărește-ne pe Google News