Tragedia aviatică de luni seara de la Constanţa, în care au murit patru membri ai echipajului de intervenţie al SMURD, i-a îndurerat pe colegii acestora.
În acelaşi timp, oamenii care fug acolo unde li se cere ajutorul, la orice oră din zi şi din noapte, nu pot să nu se gândească şi la vieţile lor sau ale celor pe care i-ar lăsa în urmă. Este şi cazul asistentei Ştefania Fănică, colegă cu Gabriela Harton şi Laura Vizireanu.
Femeia a fost răvăşită de durere, iar marţi, atunci când sicriele cu trupurile celor două victime au fost depuse la capela Spitalului Judeţean Constanţa, a luat o decizie radicală: de dragul fiicei sale, va rămâne la sol.
“E mai importantă ea, de aceea i-am promis că nu mai urc niciodată”, le-a mărturisit Ştefania prietenilor. În plus, colegii victimelor susţin că aparatul de zbor nu ar fi avut sistemul de emitere în caz de urgenţă, ELT, iar operatorul nu asigurase toate echipamentele obligatorii de salvare: vestă, colac, barcă.
Astfel se nasc întrebări referitoare la cine a permis plecarea elicopterului în aceste condiţii, de ce s-a dat aprobare şi cine a acceptat modificările după preluarea elicopterului de către SMURD.
Ca o măsură de siguranţă în plus, piloţii din întreaga ţară vor să adune semnături pentru realizarea unor dispozitive tip brăţară GPS, pe care să le poarte echipajele ce participă la misiuni de salvare-căutare.
Până atunci, Parchetul General a preluat ancheta şi va trebui să stabilească dacă se putea ca vreunul dintre cei patru salvatori să fie scos la timp din apă, mai ales că autopsia a arătat că pilotul şi asistenta au murit înecaţi, în timp ce copilotul şi medicul au suferit mai multe traume, cele mai grave fiind la cap.
Victimele hoţilor de combustibil?
În timp ce rudele victimelor cer explicaţii, iar premierul Victor Ponta a solicitat un audit la ISU, la Aeroportul Kogălniceanu, unde ar putea fi sursa problemei, nu e nici o mişcare.
Surse din interiorul instituţiei ne-au dezvăluit faptul că aeronava putea fi alimentată greşit din cauza hoţilor de combustibil care prăduiesc baza!
Angajaţii se plâng că de multe ori combustibilul se “evaporă” peste noapte, fiind sustras pentru a fi vândut. Lipsa e compensată cu alte lichide, aşa că de multe ori carburantul ar fi de proastă calitate ori cu impurităţi, ceea ce ar putea duce la oprirea motorului.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro