Potrivit studiului, în România, tinerii cu vârste de sub 25 de ani utilizează cel mai mult smartphone-ul ca un asistent personal. Astfel, 91% dintre aceștia folosesc terminalul inteligent, față de 24%, în urmă cu 4 ani. În acest sens, 73% dintre cei chestionați utilizează motoare de căutare pe dispozitivul mobil, iar 79% vizitează platforme de social media, în timp ce jumătate dintre ei își verifică e-mail-ul pe smartphone.

În plus, trei sferturi dintre tineri (75%) vizionează clipuri video pe smartphone cel puțin o dată pe săptămână, ascultă muzică (66%), verifică ora (71%) sau fac poze (65%).

Tot pe plan național, 38% dintre utilizatorii de smartphone spun că accesează mai des internetul de pe telefon decât de pe computer și doar 17% dintre ei apelează preponderent la computer pentru a intra pe internet.

În același timp, la finalul anului trecut, cei mai mulți dintre români (31%) au declarat că utilizează două dispozitive inteligente, în timp ce 25% se mulțumesc cu un singur terminal, iar 15% cu trei dispozitive.

Pe de altă parte, la nivel global, adopția smartphone-urilor în rândul utilizatorilor de Internet s-a dublat în ultimii patru ani, ajungând la 70%.

Raportul Google prezintă o concluzie a unui studiu multianual realizat în 40 de țări, printre care și România. Acest studiu documentează 5 ani de cercetare (între 2012 și 2016), în care Google și Kantar TNS au susținut peste 625.000 de interviuri cu oameni din toată lumea.

Cum arată buletinul de vot pentru alegerile prezidențiale din 24 noiembrie!
 

Urmărește-ne pe Google News