Comisia de Investigaţii privind siguranţa aviaţiei civile (CIAS) a dat publicităţii, luni, un raport provizoriu, în care se specifică faptul că, în urma unei analize atente s-a stabilit că aeronava pilotată de Adrian Iovan nu avea probleme la motoare. În raportul întocmit, producătorul motoarelor a menționat că nu a detectat anomalii tehnice care să indice afectarea puterii motoarelor în condițiile de testare”.
Pe 20 ianuarie 2014, un avion de tip Britten – Norman Islander (BN 2) cu şapte persoane la bord s-a prăbuşit într-o zonă împădurită din Apuseni, în zona Vârfului Petreasa, la peste 1.200 de metri altitudine. În avion se aflau pilotul Adrian Iovan, copilotul şi o echipă de cinci medici de la Institutul Clinic Fundeni şi de la Spitalul Elias. Medicii erau transportaţi la Oradea, unde urmau să participe la o operaţie de prelevare de organe pentru transplant.
Pilotul Adrian Iovan şi Aurelia Ion – o tânără, ofiţer-student – au murit în frig, din cauza leziunilor provocate de aterizarea forţat şi a temperaturilor foarte scăzute pe care au fost nevoiţi să le suporte în timpul scurs până când salvatorii au reuşit să-i găsească.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro