Regia s-a mai numit odată S.T.B. Se întâmpla în anul 1909, când s-a adoptat legea pentru înființarea Societății Comunale pentru construcțiunea și exploatarea tramvaielor în București. Trebuie precizat că instituția exista din 1871, atunci când s-a înființat prima „Societate Română de Tramvaiuri”, pe străzile Bucureștiului văzându-se primele tramvaie tractate de cai.
La 1921, potrivit informațiilor prezentate pe site-ul instituției, S.T.B. ajunge cea mai importantă societate de transport public din țară. În anul 1929 încetează circulația tramvaielor cu cai pe străzile Capitalei. În anul 1936, parcul de autobuze era de 392 bucăți (Renault, Chevrolet și Henschel) care funcționau pe 22 trasee cu 131 Km cale dublă. În prezent, RATB-ul are un parc format din 1.930 de vehicule (486 de tramvaie, 297 de troleibuze, 1.147 de autobuze) și o lungime totală a traseelor de 1.651 km de cale dublă.
R.A.T.B își schimbă denumirea în Societatea de Transport București STB. Ultimul nume a fost atribuit în 1990
Societatea comunală a tramvaielor din București s-a transformat în anul 1950 în „Întreprinderea de Transport București” (I.T.B.), iar numele de R.A.T.B. l-a primit abia în 1990. La Societatea de Transport București STB SA, vor exista doi acționari: Consiliul General al Municipiului București (99,90%) și Consiliul Județean Ilfov (0,10%). “Este necesar de precizat că prin transformarea în societate pe acțiuni a Regiei Autonome de Transport București se vor asigura condițiile pentru o funcționare mai eficientă, mai economică, cu o marjă de profitabilitate și cu posibilitatea de participare la licitații și de accesare a fondurilor europene. Personalul din cadrul Regiei Autonome de Transport București se preia și va fi reîncadrat pe aceleași drepturi de către Societatea de Transport București STB SA cu menținerea tuturor drepturilor și obligațiilor avute la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri”, se arată în expunerea de motive a proiectului votat joi de consilieri.
În prezent, Regia Autonomă de Transport București are 10.300 de angajați. Fotografii: Arhiva RATB.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro