Războiul declanșat de CEL.ro împotriva celui mai mare jucător de pe piața e-commerce din România vine chiar în perioada premergătoare Black Friday, adică ziua din an în care comercianții online fac cei mai mulți bani.
Tiberiu Pop, patronul CEL.ro, aduce acuzații grave și celor de la ANAF, pe care îi acuză de mușamalizare și de favorizare a concurenților de la eMag.
”CEL.ro a dat în judecată eMag pentru încălcarea legii 84 din 1998, lege ce reglementează, printre altele, drepturile asupra mărcilor înregistrate.
Prin intermediul canalului său de Youtube, șeful CEL.ro explica într-un clip care a devenit viral și care a strâns în primele 48 de ore peste 40 de mii de vizualizări motivele pentru care aceștia își caută dreptatea în justiție”, anunță CEL.ro.
Tiberiu Pop afirmă că în perioada 02.12.2017 – 09.07.2019 eMag și-a promovat în Google magazinul său online folosind marca înregistrată CEL.ro, practică ce încalcă articolul 90 din legea mai sus menționată.
”Cauți www cel ro? Descoperă Oferta-eMag.ro
https: //www.emag.ro /search/www+cel+ro
Cumpără www cel ro online pe eMAG.ro. Profită acum de prețuri avantajoase . Găsești mai mult decât crezi! Comandă și ai livrare și retur simplu!”, se arată în reclama care i-a revoltat pe cei de la CEL.ro.
Chiar dacă publicitatea nu a fost plătită, Tiberiu Pop afirmă că eMag nu a întreprins acțiunile necesare pentru a stopa folosirea mărcii așa cum a făcut în cazul mărcilor deținute de Naspers.
Mai mult, Pop spune că eMag a folosit tehnici de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) pentru a împinge anunțul său publicitar cât mai sus în rezultate și pentru a induce în eroare câți mai mulți clienți aflați în căutarea mărcii sale.
Pop: eMag lasă impresia că a preluat CEL.ro
Modalitate de promovare pe care eMag nu a fost folosit-o doar cu marca CEL.ro ci și cu multe alte mărci înregistrate, spune Pop.
El mai afirmă că în urma acestei activități ilegale care s-a întins pe o perioadă de aproape 2 ani au fost induși în eroare, din calculele sale, în jur de 51,845 de clienți, fapt ce a prejudiciat CEL.ro de un venit de 781.822 lei.
Mai mult decât atât, publicitatea înșelătoare a creat confuzie în rândul consumatorilor, în mintea acestora instalându-se credința că CEL.ro a fost cumpărat de eMag.
De asemenea, șeful CEL.ro își exprimă tot prin intermediul clipului și nemulțumirea față de sancțiunea primită de eMag din partea Serviciului Practici Neloiale din cadrul ANAF.
El afirmă că, în ciuda faptului că termenul legal de soluționare era de 30 de zile, CEL.ro a reușit sa obțină un document care sa ateste că eMag a fost sancționat doar după 5 luni și în urma a numeroase telefoane, a 2 audiente și a unei acțiuni în instanță împotriva ANAF.
Șeful CEL.ro: ANAF a mușamalizat faptele eMag
Prin prisma controalelor pe care CEL.ro le-a primit din partea ANAF, și care de fiecare dată s-au soluționat extrem de rapid și cu sancțiuni, Pop consideră că în cazul sesizării depuse de CEL.ro împotriva eMag instituția statutului a făcut tot posibilul să mușamalizeze faptele.
De asemenea, sancțiunea pe care ANAF a aplicat-o, adică avertisment, este grav disproporționată față de gravitatea faptelor.
De aceea, acesta consideră că și deciziile acestei instituții ca și în cazul consiliului monopolului au fost „influențate” de către eMag.
Înființat în 2004, CEL.ro este cel mai mare magazin online 100% românesc, cu 100 de angajați și 266.299.913 lei cifra de afaceri în 2018.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro