Războiul declanșat de CEL.ro împotriva celui mai mare jucător de pe piața e-commerce din România vine chiar în perioada premergătoare Black Friday, adică ziua din an în care comercianții online fac cei mai mulți bani.

Tiberiu Pop, patronul CEL.ro, aduce acuzații grave și celor de la ANAF, pe care îi acuză de mușamalizare și de favorizare a concurenților de la eMag.

”CEL.ro a dat în judecată eMag pentru încălcarea legii
84 din 1998, lege ce reglementează, printre altele, drepturile asupra mărcilor
înregistrate. 

Prin intermediul canalului său de Youtube, șeful
CEL.ro explica într-un clip care a devenit viral și care a strâns în primele 48
de ore peste 40 de mii de vizualizări motivele pentru care aceștia își caută
dreptatea în justiție”, anunță CEL.ro.

Dosarul în care CEL.ro a dat în judecată eMag

Tiberiu Pop afirmă că în perioada 02.12.2017 –
09.07.2019 eMag și-a promovat în Google magazinul său online folosind marca
înregistrată CEL.ro, practică ce încalcă articolul 90 din legea mai sus
menționată.

”Cauți www cel ro? Descoperă Oferta-eMag.ro

https: //www.emag.ro /search/www+cel+ro

Cumpără www cel ro online pe eMAG.ro. Profită acum de
prețuri avantajoase . Găsești mai mult decât crezi! Comandă și ai livrare și
retur simplu!”, se arată în reclama care i-a revoltat pe cei de la CEL.ro.

Chiar dacă publicitatea nu a fost plătită, Tiberiu Pop
afirmă că eMag nu a întreprins acțiunile necesare pentru a stopa folosirea
mărcii așa cum a făcut în cazul mărcilor deținute de Naspers.

Mai mult, Pop spune că eMag a folosit tehnici de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) pentru a împinge anunțul său publicitar cât mai sus în rezultate și pentru a induce în eroare câți mai mulți clienți aflați în căutarea mărcii sale.

Pop: eMag lasă impresia că a preluat CEL.ro

Modalitate de promovare pe care eMag nu a fost folosit-o doar cu marca CEL.ro ci și cu multe alte mărci înregistrate, spune Pop.

El mai afirmă că în urma acestei activități ilegale care s-a întins pe o perioadă de aproape 2 ani au fost induși în eroare, din calculele sale, în jur de 51,845 de clienți, fapt ce a prejudiciat CEL.ro de un venit de 781.822 lei.

Mai mult decât atât, publicitatea înșelătoare a creat
confuzie în rândul consumatorilor, în mintea acestora instalându-se credința că
CEL.ro a fost cumpărat de eMag.

De asemenea, șeful CEL.ro își exprimă tot prin
intermediul clipului și nemulțumirea față de sancțiunea primită de eMag din
partea Serviciului Practici Neloiale din cadrul ANAF. 

El afirmă că, în ciuda faptului că termenul legal de
soluționare era de 30 de zile, CEL.ro a reușit sa obțină  un document care sa ateste că eMag a fost
sancționat doar după 5 luni și în urma a numeroase telefoane, a 2 audiente și a
unei acțiuni în instanță împotriva ANAF.

Șeful CEL.ro: ANAF a mușamalizat faptele eMag

Prin prisma controalelor pe care CEL.ro le-a primit
din partea ANAF, și care de fiecare dată s-au soluționat extrem de rapid și cu
sancțiuni, Pop consideră că în cazul sesizării depuse de CEL.ro împotriva eMag
instituția statutului a făcut tot posibilul să mușamalizeze faptele.

De asemenea, sancțiunea pe care ANAF a aplicat-o,
adică avertisment, este grav disproporționată față de gravitatea faptelor. 

De aceea, acesta consideră că și deciziile acestei
instituții ca și în cazul consiliului monopolului au fost „influențate” de
către eMag.

Înființat în 2004, CEL.ro este cel mai mare magazin
online 100% românesc, cu 100 de angajați și 266.299.913 lei cifra de afaceri în
2018.

 
 

Urmărește-ne pe Google News